دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1394 - 11:35
در دیدار دانشگاهیان واحد بافق

امام جمعه یزد: دشمن سعی می‌کند ما در مسائل علمی و پژوهش نتوانیم زیاد پیشرفت کنیم

امام جمعه یزد گفت:‌ امروزه دشمنان ما سعی می‌کنند دانشجویان ایرانی را به مسائل مختلف از جمله بازی‌های سیاسی و اخلاقی و موارد مختلف دیگر درگیر کنند تا دست به تحقیق و پژوهش علمی نزنند.
کد خبر : 32500

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با سرپرست، معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بافق به مناسبت بیست و سومین سالروز تاسیس این دانشگاه، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بافق به برنامه‌ریزی‌ها خوب عمل کرده، اظهار کرد: از آنجا که این دانشگاه در محیطی هست که هنوز همچنان دست نخورده است و آداب و سنت‌های خودش را دارد، هم دانشجوها و هم مسئولان این دانشگاه باید با دیگر مراکز تفاوت داشته و سنت و ارزش‌های مردم را حفظ کنند.


وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که همه می‌دانیم و روی آن باید کار صورت گیرد، مسئله فرهنگی در جامعه و دانشگاه است و الان باید ببینیم که دشمن در ارتباط با ایران و انقلاب دو رویه را اجرا می‌کند.








ناصری: غرب سعی دارد با وارد کردن فرهنگ نامناسب خود به ایران، بتواند همه امور ایران به ویژه در زمینه جوانان را به خودشان وابسته کنند

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: نخستین موضوع این است که دشمن سعی می‌کند ما در مسائل علمی، تحقیقات و پژوهش نتوانیم زیاد پیشرفت کنیم و به آن دقایقی که انسان باید رشد کند و خودش تولید علم داشته باشد و به پیشرفت و استقلال در مسائل علمی دست پیدا کند، نرسیم.


ناصری گفت: برای این که ما وارد این صحنه نشویم، آنها از راهی که بتوانند پیش می‌روند که یکی از این موارد مشغول کردن ما به موارد مختلف است، امروزه دشمنان ما سعی می کنند دانشجویان ایرانی را به مسائل مختلف از جمله بازی‌های سیاسی و اخلاقی موارد مختلف دیگر درگیر کنند تا دست به تحقیق و پژوهش علمی نزنند.


وی با بیان این مطلب که غرب از هیچ راهی حتی مواد مخدر هم برای تخریب جوانان ما فروگذار نیست، اظهار کرد: نخستین هدف آنها عدم پیشرفت ما در علوم، تحقیقات، مسائل علمی و استقلالی کشور و هدف دوم آنها هم در زمینه ضعف مسائل فرهنگی در ایران است.


امام جمعه یزد تصریح کرد: غرب سعی دارد با وارد کردن فرهنگ نامناسب خود به ایران، بتواند همه امور ایران به ویژه در زمینه جوانان را به خودشان وابسته کنند.


امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه اگر ما دست روی دست بگذاریم، آنها در این کار موفق می شوند، ادامه داد: دشمنان به دنبال این نیستند که در یک روز نتیجه بگیرند بلکه اگر ۱۰۰ سال آینده هم نتیجه بگیرند راضی هستند.


نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: آنها ۱۰۰ سال پیش شروع کردند فرزندان ما را از مکتب و قرآن بگیرند و امروز کم‌کم دارند نتیجه آن اقدامات خود را می‌گیرند.









امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه اگر ما دست روی دست بگذاریم، آنها در این کار موفق می شوند، ادامه داد: دشمنان به دنبال این نیستند که در یک روز نتیجه بگیرند بلکه اگر ۱۰۰ سال آینده هم نتیجه بگیرند راضی هستند



وی با بیان این مطلب که ما باید در این مسئله بیدار و آگاه باشیم، گفت: دشمن الان دارد خانواده های ما را از هم می‌پاشد و مشکلات فراوانی برای ما ایجاد می‌کند و سعی دارد با ناامید کردن جوانان از زندگی، به جدایی از خانواده و انس با حیوانات ترغیب کند.


نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: این اقدامات از طریق ماهواره‌ها و اینترنت و ابزارهای روز و تکنولوژی‌هایی است که در دست جوانان قرار دارد.


امام جمعه یزد با طرح این سوال که فضاهای دانشگاهی و آموزشی ما تا به الان چه کاری کردند که چشم انداز آنها برای این موضوع چیست، تاکید کرد: اگر بی‌تفاوت باشیم و همینطور بگذاریم ادامه پیدا کند، زحمات ما یا نتیجه نمی‌دهد یا اینکه نتیجه آن را غرب می‌برد.


ناصری با توجه به جوانان ایرانی که در غرب تحصیل می‌کنند، گفت: در صورتی که روی جوانان کار نکنیم، ممکن است حاصل و نتیجه کار ما را غرب ببرد چرا که ما به این جوانان آگاهی‌های دینی و مسئولیت نمی‌دهیم و هرجایی پول بیشتری بدهند به آن سمت می‌روند.


وی خاطرنشان کرد: الان اروپایی‌ها همین کار را با عربستان می‌کنند و چون عربستان به آنها پول می‌دهد، آنها حاضر هستند هر کاری را برای عربستان انجام دهند.


نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: باید دانشگاه ها به این مسائل فکر کنند و اگر بنای دانشگاه‌ها فقط به مسائل اقتصادی و گذرای زندگی علمی مادی دانشجویان باشد، هنر خاصی انجام ندادند و عاقبت و سرنوشت این جوانان و کشور را با تهدید مواجه کرده‌اند.


امام جمعه یزد افزود: فرزندان ما ۱۲ سال در آموزش و پرورش حضور دارند و درس می‌خوانند اما باید دید که چه چیزی از دین و تعقل را در آنها ایجاد می کنیم؟


دکتر حسینعلی لازمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بافق، گزارشی از سوابق و فعالیت‌های علمی – فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بافق ارائه داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته