دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1397 - 10:25

31 کشته و 200 مفقود در آتش‌سوزی کالیفرنیا

بحران آتش‌سوزی در ایالت کالیفرنیا همچنان قربانی می‌گیرد تا جایی که آمار 31 کشته و 200 مفقود تاکنون رقم خورده است.
کد خبر : 324957
3333.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، آتش‌سوزی عظیمی که از هفته گذشته در ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا آغاز شده است همچنان قربانی می‌گیرد.


مقام‌های ایالتی اعلام کرده‌اند که تاکنون 31 نفر براثر سوختن در خودرو یا خانه خود جان‌باخته و 200 نفر نیز مفقود شده‌اند.


مقام‌های آتش‌نشانی درباره این آتش‌سوزی گفته‌اند که خشکی هوا، وزش باد و وسعت آن باعث سختی در اطفای حریق شده است ولی آنان تلاش می‌کنند تا روز سه‌شنبه، آتش را به‌طور کامل خاموش کنند.


مقام‌های ایالتی اظهار کردند که بسیاری از مردم به هشدارهای تخلیه مناطق مسکونی بی‌توجهی کرده‌اند و این موضوع باعث افزایش تلفات شده است. بعضی از مردم برای جلوگیری از رسیدن آتش به خانه‌هایشان در منزل مانده‌اند، خود آتش را خاموش می‌کنند و این موضوع سبب شده تا کار امدادرسانی به افراد محصور در آتش نیز با سختی ادامه یابد.


رئیس‌جمهور آمریکا وضعیت فوق‌العاده برای این ایالت اعلام کرده بود ولی فرماندار کالیفرنیا درخواست کمک بیشتری از دولت فدرال دارد. «جری براون» گفت که از دونالد ترامپ خواسته است تا با اعلام فاجعه ملی برای کالیفرنیا هرچه زودتر نیروهای کمکی بیشتری اعزام کند.


پیش‌ازاین دونالد ترامپ، مقام‌های ایالتی و جنگلبانی را به دلیل عدم توانایی در کنترل آتش موردانتقاد قرار داده و تهدید کرده بود که بودجه فدرال را قطع خواهد کرد.


انتهای پیام/4106/4093


انتهای پیام/

برچسب ها: آنا بین الملل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته