دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1397 - 09:41
برهم صالح اعلام کرد:

درخواست عراق از آمریکا برای معافیت از تحریم‌ها علیه ایران

رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد این کشور درمذاکرات خود با آمریکا از آنها خواسته است تا وضعیت بغداد را در تحریم‌ها علیه ایران درنظر بگیرند.
کد خبر : 324943

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، «برهم صالح» که به کویت سفر کرده است، گفت: «بغداد از واشنگتن خواسته است تا در  تحریم‌ها علیه ایران وضعیت سیاسی و اقتصادی عراق درنظر داشته باشد».


رئیس‌جمهور عراق با بیان اینکه مذاکرات با آمریکا برای معافیت این کشور از تحریم‌ها علیه ایران همچنان ادامه دارد، افزود: «ما نگران تنش‌های منطقه هستیم و یقیناً نمی‌خواهیم هیچ آسیبی به ملت ایران وارد شود. ما در گفتگوی واقعی با آمریکا هستیم، تنها دولتی که اقدام به تحریم ایران کرده است و باید وضعیت عراق را دریابد».


وی تصریح کرد: «ما نمی‌خواهیم عراق بار تحریم‌ها را بر دوش بکشد. ما در مرحله شکوفایی و بازسازی قرار داریم و باید زیرساخت‌های لازم برای ما فراهم شود و این تنها درصورتی ممکن است که و محقق می‌شود که اولویت‌ها و مناقع عراق را در درجه نخست مدنظر قرار دهیم و با این پرونده (تحریم آمریکا علیه ایران) تعامل داشته باشیم».


«صالح» با بیان اینکه عراق خواهان حفظ روابط متوازن خود با همه همسایگان و مجامع جهانی است، گفت: «ایران همسایه ماست و منافعمان ایجاب می‌کند روابط خوب و باثباتی با ایران داشته باشیم. ملت عراق همچنین خواهان گسترش روابط با کشورهای عربی و حوزه خلیج (فارس) هستند».


به گزارش آنا، دولت آمریکا سه روز پیش اعلام کرد عراق 45 روز فرصت دارد تا به واردات گاز طبیعی و برق از ایران ادامه دهد و این درصورتی است که فرایند مذکور با دلار آمریکا انجام شود. مسئولان بانک مرکزی عراق پیش‌تر اعلام کرده بودند اقتصاد کشورشان ارتباط تنگاتنگی با ایران دارد.


انتهای پیام/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته