دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

آغاز اوج‌گیری پسرک کوتاه‌قامت در 16 سالگی

فوق‌ستاه کنونی بارسلونا در حالی به درخشش خود در این تیم ادامه می‌دهد که سال 2003 آغاز اوج‌گیری این آرژانتینی بود.
کد خبر : 324865

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، «بارسلونا بدون مسی»، هواداران تیفوسی کاتالان‌ها این سه کلمه در ذهن هم نمی‌پرورانند چه برسد به فکر به این کلمات.


فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا که از سال 2001 در تیم بارسلونا بازی می‌کند از سال 1994 تا 2000 در تیم‌های پایه‌ای نیولز اولد بویز آرژانتین حضور داشته است، تیمی که سابقه 6 قهرمانی در لیگ برتر آرژانتین را در کارنامه دارد.


بازیکنی که توانسته توپ طلای اروپا را در 21 سالگی از آن خود کند قطعاً می‌توانسته اسطوره باشگاهی همچون بارسلونا شود و کاکل این تیم روی سر او بچرخد.


* مسی در آستانه جدایی از بارسلونا


مسی از سال 2000 تا سال 2003 برای تیم نوجوانان بارسلونا بازی کرد و سپس بعد از درخشش و گلزنی‌های پیاپی توانست به تیم‌های A و B  این تیم بپیوندد. او سپس در تیم مبتدیان A توانست در 30 بازی 37 گل به ثمر برساند، گل‌هایی که نام او را پرآوازه‌تر کرد.


این مهاجم آرژانتینی در سال 2003 در آستانه ترک آبی‌واناری‌پوشان بود که در نهایت مربی وقت جوانان بارسا از مدیریت باشگاه خواست تا او را حفظ کنند.


این مهاجم کوتاه‌قامت که کمتر کسی روی درخشش او در تیم‌های پایه‌ای بارسلونا حساب می‌کرد توانست گوی سبقت را از ستاره‌های نام‌آور برباید و در نهایت به تیم اصلی برسد.


* آغاز اوج‌گیری در 16 سالگی


آغاز اوج‌گیری لیونل مسی برای تیم اصلی بارسلونا به 16 نوامبر 2003 برمی‌گردد که در دیدار دوستانه مقابل پورتو قرار گرفت و سپس رایکارد به او در لالیگا بازی داد و با وجود ستاره‌های گران‌قیمت به او در بازی با اسپانیول در 16 اکتبر 2004 اطمینان کرد.


نخستین گل لیونل نیز مقابل آلباسته در تاریخ  اول مه 2005 بود، مسی این گل را در شرایطی به ثمر رساند که تنها 17 سال و 10 ماه و 7 روز داشت و به سومین گلزن جوان تیمش تبدیل شد.


اما مسی پیشرفت خود را مدیون یک نفر است؛ فرانک رایکارد، مرد سیه‌چرده و هلندی که به باور بسیاری پایه‌های تیم بارسا را بنا کرده بود.


مسی می‌گوید: «در زمانی که بسیاری به من اعتماد نداشتند رایکارد به من اطمینان کرد و در بازی‌های لالیگا به من میدان داد، پیشرفتم را مدیون او هستم».


* اولین هت‌تریک لیونل مقابل اتلتیکومادرید


لیونل مسی سال 2009 مقابل اتلتیکومادرید در کوپا‌ دل‌ری هت‌تریک کرد تا اولین هت‌تریک خود را رقم بزند، هت‌تریکی که آغاز هت‌تریک‌های رؤیای او بود.


لیونل مسی در 21 سالگی اولین توپ طلا را برد تا نام خود را بیش از پیش در میان هواداران کاتالان پرآوازه کند، درخشش لیونل در تیم اصلی ادامه داشت تا اینکه با ورود گواردیولا به باشگاه دوران طلایی این فوق‌ستاره آرژانتینی نیز آغاز شد.


مسی که تا زمان رایکارد در سمت راست خط حمله ایفای نقش می‌کرد توسط گواردیولا به مهاجم کاذب تبدیل شد، پستی که به اظهار کارشناسان، پیشرفت لیونل را در تیم کاتالانی 10 برابر بیشتر کرد.


* اتهام کم‌کاری در تیم ملی


لیونل در برخی‌ بازی‌ها همان‌قدر که در تیم باشگاهی خود می‌درخشید به همان اندازه نیز در تیم ملی درخشان ظاهر نمی‌شد و این شائبه‌ها را علیه او بیشتر کرد، شائبه‌هایی که او را چند بار تا آستانه خداحافظی از تیم ملی پیش برد، اما در نهایت به کار در تیم ملی ادامه داد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته