دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1394 - 10:47
در گفت‌وگو با آنا

بیژن مقانلو: پشتوانه‌سازی خوبی در تکواندو انجام دادم/ فرصت جبران برای مصدومان وجود دارد

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: پس از بازی های المپیک سکان هدایت تیم ملی را به فرد دیگری می سپارم.
کد خبر : 32463

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی تکواندو در حالی از روز جمعه در دور اول مسابقات گرندپریکس (G4) شرکت می کند که امتیازات کسب شده در این رقابت ها تاثیر مستقیمی در المپیکی شدن تکواندوکاران کشورمان دارد. بیژن مقانلو در این رابطه به خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، توضیح داد: «رقابت های گرندپریکس که در حقیقت همان لیگ جهانی تکواندو است با حضور 32 نفر برتر تکواندوی جهان در 4 وزن برگزار می شود. بالا بودن سطح این رقابت ها کمک می کند تا نفرات برتر هر وزن امتیازات بالایی را برای حضور در المپیک جمع آوری کنند.»


وی ادامه داد: «فدراسیون جهانی تکواندو به دارنده مدال طلای رقابت ها 40، نقره 20 و برنز 14 امتیاز می دهد. ضمن اینکه در فینال لیگ جهانی به نفر اول هر وزن 80، دوم 48 و سوم 29 امتیاز می دهند. به همین خاطر ما تلاش می کنیم تا در این رقابت ها بهترین نتیجه را بگیریم تا با 4 سهمیه ای که کسب خواهیم کرد، حضوری موفق در المپیک داشته باشیم.»


مقانلو با اشاره به این موضوع که نمی تواند کوچکترین دخالتی در انتخاب تکواندوکاران تیم ملی جهت حضور در رقابت های گرندپریکس داشته باشد، بیان داشت: «مرجعی که 32 نفر حاضر در هر دوره از مسابقات گرندپریکس را انتخاب می کند، فدراسیون جهانی تکواندو است. این فدراسیون برای این دوره از رقابت ها 4 تکواندو کار ایرانی را در بخش مردان انتخاب کرده که در اوزان 58- فرزان عاشورزاده، 68- علیرضا نصرآزادانی و ابوالفضل یعقوبی و 80- مسعود حجی زواره شرکت خواهند کرد. البته مهدی خدابخشی، بهنام اسبقی و سجاد مردانی هم شانس انتخاب شدن را داشتند اما مصدومیت شان باعث شد فدراسیون جهانی آنها را انتخاب نکند.»


سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که غیبت نفرات مصدوم تیم ملی در این رقابت ها باعث کسر امتیاز آنها می شود و چه راهکاری برای جبران این امتیازات وجود دارد؟ تصریح کرد: «هنوز 4 دوره از رقابت های گرندپریکس تا شروع المپیک 2016 ریودوژانیرو باقی مانده است و بچه ها می توانند در روسیه، ترکیه، انگلستان و مکزیک برابر رقبای خود به میدان بروند. در حال حاضر در رنکینگ المپیکی فدراسیون جهانی تکواندو اختلاف زیادی بین نفرات برتر هر وزن وجود ندارد. ملی پوشان با حضور در دوره های بعدی مسابقات و کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال می‌توانند به جایگاه از دست رفته خود در رنکینگ بازگردند.»


مقانلو با بیان این نکته که پس از بازی های المپیک قصد دارد سرمربیگری تیم ملی تکواندو را به فرد دیگری بسپارد، عنوان کرد: «روزی که سرمربی تیم ملی شدم با این نیت که پشتوانه سازی مناسبی در تیم ملی انجام دهم کارم را شروع کردم. به همین منظور برنامه مدونی را به همراه دیگر اعضای کادرفنی تعیین کردیم. مطابق این برنامه کلیه اردوها به سه بخش کلی در 48 مرحله تقسیم شد.»


وی افزود: «پایان بخش نخست را تا مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک قرار دادیم، بخش دوم را بازی های آسیایی اینچئون و بخش سوم را بازی های المپیک ریودوژانیرو انتخاب کردیم. تا اینجای کار بخش های اول و دوم را با موفقیت طی کردیم و حالا در اولین مرحله بخش پایانی برنامه خود قرار داریم. سعی می کنیم طبق برنامه پیش برویم تا در المپیک هم عملکرد درخشانی داشته باشیم.»


سرمربی تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: «در حال حاضر ما در تمامی اوزان بیش از دو تکواندوکار آماده داریم و کماکان راه را برای حضور موفق جوانان کشور بازگذاشته ایم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته