دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1394 - 09:41

منابع فلسطینی: «محمود عباس» از انتفاضه سوم فلسطین جلوگیری کرد

منابع خبری فلسطینی به تلویزیون اسرائیل گفتند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از شعله‌ور شدن انتفاضه سوم علیه اسرائیل بعد از سوزاندن خانواده «دوابشه» جلوگیری کرد.
کد خبر : 32459

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم»، «ایهود حیمو» خبرنگار شبکه دوم تلویزیون اسرائیل که اخبار مربوط به اراضی اشغالی را پوشش می‌دهد، به‌نقل از منابع فلسطینی نزدیک به «محمود عباس»، گفت: «عباس» بعد از شهادت پدر شهید «علی دوابشه» کودک 18 ماهه و شیرخوار فلسطینی، به دستگاه‌های امنیتی دستور داد که خشم مردم را کنترل کنند.


«حیمو» به‌نقل از این منابع افزود: دستورهای «عباس» باعث شد از شروع انتفاضه سوم ملت فلسطین جلوگیری و با محدود شدن اعتراض‌ها به مکان‌های معین از هرگونه اقدام خشونت‌آمیز ممانعت شود.


وی خاطرنشان کرد: روز شنبه بیش از 1000 نفر به میدان «المناره» رام‌الله دعوت شدند تا علیه قانون ضد بشری جدید صهیونیست‌ها درباره تغذیه اجباری اسرای فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، تجمع کنند اما در نهایت فقط 20 نفر در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.


در همین زمینه یک افسر ارتش اسرائیل گفت: با وجود بروز درگیری‌های روزانه میان فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر و یا شهرک‌نشینان در کرانه باختری، «محمود عباس» توانست از انتفاضه سوم جلوگیری کند.


سایت خبری «واللا» روز گذشته (یکشنبه) به‌نقل از مقام‌های امنیتی اسرائیل نوشت: یکی از دلایل به وقوع نپیوستن درگیری‌های وسیع به ویژه بعد از اقدام تروریستی در روستای «دوما» (آتش زدن خانه و خانواده «دوابشه») هماهنگی امنیتی میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان است.


یک افسر صهیونیست هم خاطرنشان کرد: آنچه اکنون به‌عنوان ثبات از آن نام برده می‌شود در واقع جهت‌گیری سیاسی تشکیلات خودگردان و در راس آن «محمود عباس» است که با خشونت مخالف است و از این رو دستگاه‌های امنیتی فلسطین در کاهش حجم درگیری‌ها نقش بزرگی دارند.


جنایت زنده سوزاندن کودک فلسطینی صبح جمعه در منطقه قدیمی «دوما» در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری روی داد. سازمان ملل متحد و کشورهای مختلف دنیا این اقدام شهرک‌نشینان صهیونیست را محکوم کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته