دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک نماینده مجلس خبر داد:

پشت‌پرده نقش دولت در التهابات ارزی/ حجتی استیضاح می‌شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی نسبت به پشت پرده التهابات ارزی در ماه‌های گذشته افشاگری کرد و در عین حال از احتمال زیاد استیضاح وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.
کد خبر : 324516

ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا اظهار کرد: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی جدی است, افزون بر آن موضوع استیضاح وزرای کشور و آموزش و پرورش نیز در حال طرح شدن مجدد است.


نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش در ابتدای مهرماه طرح شد و دوباره مسکوت ماند اما اکنون دوباره این طرح در حال جدی شدن است.


وی با اشاره به اینکه جزو امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی نیست, ادامه داد: به استیضاح وزیران قائل نیستم بلکه باید در کنار استیضاح بدنه کارشناسی و مدیریت وزارتخانه‌ها مورد توجه وزیران هم قرار گیرد تا بتوان تلاش‌‌ها را نتیجه‌بخش کرد.


این نماینده مجلس اضافه کرد: شخص وزیر به تنهایی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد که با رفتن و آمد او تحولی در وزارتخانه‌ها ایجاد شود؛ وزیر باید قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد و نکته دیگر اینکه باید زیرمجموعه با وزیر همکاری کنند.


موسوی با اشاره به سوء مدیریت‌ در دولت روحانی اضافه کرد: به عنوان مثال افزایش و نوسانات نرخ ارز هیچ ربطی به اعمال تحریم‌ها نداشت بلکه تنها سوءمدیریت مسئولان در دولت سبب این نوسانات و هیجان در بازار ارز شده بود.


وی تصریح کرد: اگر تحریم‌ها سبب شد نوسانات ارزی در کشور ایجاد شود پس چه دلیلی داشت رئیس جمهور در سیمای جمهوری اسلامی رسما اعلام کند که همتی رئیس بانک مرکزی گفته کسی از سامانه نیما ارز خریداری نمی‌کند.


نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور همچنین در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد که‌ می‌توانم دستور دهم که قیمت ارز ظرف یک هفته به قیمت سال قبل باز گردد پس مشخص می‌شود تحریم‌ها هیچ تاثیری بر افزایش نرخ ارز نداشته و می‌توان به صورت دستوری نسبت به کاهش نرخ ارز اقدام کرد.


وی ادامه داد: این سخنان نشان می‌دهد یک‌سری برنامه‌ریزی‌ها در داخل برای افزایش نرخ  ارز صورت گرفته است. 


انتهای پیام/4102/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته