دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1394 - 10:11
هفته سوم لیگ برتر فوتبال

قرمزپوشان پایتخت در محاصره سربازان فرکی/ مصاف تیکی‌تاکایی استقلال و ذوب آهن

در مهمترین دیدار هفته سوم لیگ برتر خلیج فارس، تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران به مصاف هم خواهند رفت.
کد خبر : 32450

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، هفته سوم لیگ برتر در شرایطی برگزار می شود که نیمی از تیمها هنوز بردی را کسب نکرده اند.در این هفته از رقابت‌ها تیم‌های سیاه جامگان-نفت تهران، ملوان- استقلال اهواز، سپاهان-پرسپولیس، صبای قم- گسترش فولاد، نراکتورسازی-راه آهن، استقلال-ذوب آهن، فولاد-استقلال خوزستان و سایپا-پدیده به مصاف هم خواهند رفت.


سیاه جامگان-نفت تهران


شاگردان خطیبی روز سختی مقابل نفت تهران خواهند داشت. نفتی ها که با توجه به نتایج فصل قبلشان، یکی از مدعیان فصل جاری محسوب می ‌شوند به دنبال کسب اولین سه امتیاز خود مقابل سیاهجامگان هستند،چرا که منصوریان به خوبی می داند اگر نفت نتواند سیاه‌جامگان را شکست دهد تیمش دچار بحران خواهد شد. از سوی دیگر سیاه جامگان هم اگر میخواهد از همین ابتدای لیگ جزو تیم‌های قعرنشین نباشد باید مقابل نفت تهران در فکر کسب حداقل امتیاز این دیدار باشد. در غیر این صورت روزهای سختی در انتظار خطیبی و شاگردانش خواهد بود.


ملوان-استقلال اهواز


پس از کناره‌گیری قلعه نویی از سرمربیگری ملوان، حمید استیلی هدایت این تیم را پذیرفت. ملوانی ها که در هفته سوم میزبان استقلال اهواز هستند کار سختی مقابل این تیم خواهند داشت. استقلالی ها در هفته گذشته موفق شدند سیاه جامگان را شکست دهند و با روحیه ای بالا به مصاف ملوان خواهند رفت. اما بازی کردن در انزلی برای هر تیمی دشوار خواهد بود. خصوصا این که ملوانی‌ها عطش فراوانی برای شکست استقلال اهواز دارند.


سپاهان-پرسپولیس


بدون شک بازی بزرگ هفته، دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس خواهد بود. در این چند سال اخیر دیدار این دو تیم حاشیه های زیادی به دنبال داشته است. سپاهان بر خلاف پرسپولیس در دو دیدار آغازین لیگ برتر به پیروزی رسیده و در دیدار مقابل پرسپولیس نیز به دنبال کسب سومین برد خود خواهد بود. اما پرسپولیس تنها یک امتیاز در اندوخته خود دارد و با توجه به شکست هفته قبل این تیم مقابل استقلال خوزستان، در این بازی محکوم به برد است. هر چند کسب نتیجه مساوی نیز نمی تواند نتیجه بدی برای برانکو باشد. زیرا در این چند فصل اخیر قرمزپوشان پایتخت نتوانستند نتایج خوبی در اصفهان کسب کنند.




صبای قم-گسترش فولاد


در این چند روز اخیر اتفاقات زیادی در باشگاه صبا رخ داده است. تعداد زیادی از مسئولین این باشگاه به دلیل اختلاف با مالک جدید صبا به صورت دسته جمعی استعفا دادهاند. نکته جالب این که استعفای این مسئولین به دلیل قرارداد میلیاردی علی دایی با باشگاه صبا عنوان شده است. مشخص نیست این اتفاقات چه تاثیری بر عملکرد صبا در هفته سوم خواهد داشت،اما بدون شک علی دایی در این دیدار به دنبال اثبات ارزش های خود است. گسترش فولادی ها نیز در دو هفته دوم لیگ برتر عملکرد خوبی نداشته اند و با یک امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول قرار دارند. با شرایط موجود می توان انتظار داشت هر دو تیم به دنبال کسب هر سه امتیاز بازی باشند.


تراکتورسازی-راه آهن


تراکتورسازی تبریز در هفته گذشته برد شیرینی مقابل گسترش فولاد کسب کرد. این تیم در هفته چهارم نیز رودرروی راه‌آهن صف آرایی خواهد کرد. راه آهنی‌ها در هفته گذشته مقابل سابپا شکست خوردند. به نظر می رسد کسب نتیجه مساوی مقابل تراکتورسازی، مهمترین هدف فرهاد کاظمی در این دیدار باشد. اما اولیوریرا می خواهد در بازی‌های تیمش مقابل تیم‌های نه چندان قدرتمند حداکثر امتیازات را کسب کند. زیرا ارزش این امتیازات در پایان فصل مشخص خواهد شد.


استقلال-ذوب آهن


یکی دیگر از جداب‌ترین دیدارهای هفته سوم را تی‌مهای استقلال تهران و دوب آهن اصفهان برگزار خواهند کرد. استقلالی ها در شرایط خوبی به سر می‌برند و در هفته گذشته نیز بازی کم‌نقصی را مقابل ملوان برگزار کردند. ذوب آهنی ها که در دو هفته ابتدایی هیچ امتیازی را کسب نکرده اند قصد دارند مقابل استقلال به اولین امتیاز خود در لیگ برتر دست پیدا کنند. اما مظلومی چشم به 3 امتیاز این دیدار دارد تا از قافله مدعیان عقب نماند.



فولاد- استقلال خوزستان


یکی از دربی‌های مهیج لیگ برتر در هفته سوم رخ خواهد داد. اسکوچیچ به جهت کسب نتایج نه چندان خوبی که فولاد در دو هفته ابتدایی لیگ کسب کرده تحت فشار هواداران قرار دارد. شاید اگر این تیم نتواند مقابل استقلال خوزستان به پیروزی دست یابد شاهد اتفاقات زیادی روی سکوهای ورزشگا غدیر اهواز باشیم. اما شاگردان ویسی با توجه به بردی که در هفته گذشته مقابل پرسپولیس کسب کرده اند به لحاظ اعتماد به نفس در بهترین شرایط به سر می برند و در بازی مقابل فولاد ترسی از نام این تیم نخواهند داشت.


سایپا-پدیده


سایپایی ها با توجه به جذب بازیکنان مطرح قصد دارند در پایان لیگ پانزدهم بکی از بالانشینان جدول باشند. این تیم در هفته گذشته بازی آسانی مقابل راه آهن داشت. اما جلالی به خوبی می داند پدیده مشهد تیم آماده‌تری نسبت به راه آهن خواهد بود. شاگردان مهاجری با وجود این که در دو هفته ابتدایی لیگ نتوانستند به بردی دست پیدا کنند اما بازی های خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. با این حال کسب نتیجه مساوی می تواند یک نتیجه خوب برای مهاجری و شاگردانش باشد.


پنجشنبه 22 مرداد94
ملوان بندر انزلی – استقلال اهواز- ساعت 18:30 – ورزشگاه تختی انزلی
سیاه جامگان مشهد – نفت تهران – ساعت 17:45 – ورزشگاه ثامن مشهد
فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – پرسپولیس – ساعت 19:25 – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
صبای قم – گسترش فولاد تبریز- ساعت 19:25 – ورزشگاه یادرگارامام(ره) قم


جمعه 23 مرداد 94
فولاد خوزستان – استقلال خوزستان – ساعت 19:20 – ورزشگاه غدیراهواز
تراکتورسازی تبریز – راه‌آهن- ساعت 18:30 – ورزشگاه یادگارامام(ره) تبریز
سایپا – پدیده خراسان – ساعت 19:25 – ورزشگاه پاس قوامین تهران
استقلال تهران – ذوب آهن اصفهان – ساعت 19:20 – ورزشگاه آزادی تهران




جدول لیگ برتر خلیج فارس پیش از آغاز هفته سوم




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته