دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1397 - 16:41
فلاح هاشمی:

جشنواره خودنویس به دنبال استعدادیابی و استعداد پروری است

دبیر علمی جشنواره خودنویس گفت: دبیرخانه این جشنواره پس از استعدادیابی، به آموزش نفرات برگزیده خود و استعدادپروری در حوزه داستان‌نویسی می‌پردازد.
کد خبر : 324434
Fallah Hashemi.jpg

میر شمس‌الدین فلاح هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا با اشاره به این که گستره جغرافیایی شرکت‌کنندگان در جشنواره داستان‌نویسی خودنویس قابل‌تأمل است، گفت: افراد زیادی از شهرستان‌ها و روستاهای دور از پایتخت، اثرشان را به این جشنواره ارسال کرده‌اند. پس از داوری و انتخاب ۲۰ اثر برگزیده در شب یلدای امسال، شاهد برگزاری کارگاه نویسندگی با تدریس بهترین اساتید داستان‌نویسی ایران و با حضور نفرات برگزیده هستیم. در ادامه هم نفرات برتر توسط هیأت داوران و آرای مردمی انتخاب خواهند شد.


دبیر علمی جشنواره خودنویس گفت: ما در دبیرخانه ارتباط تنگاتنگی با مخاطبان خودمان تعریف کرده‌ایم، مثلاً اگر داستان ارسالی یکی از شرکت‌کنندگان، شرایط داوری را نداشته باشد، ما باز هم با او در ارتباط هستیم و بسته‌های آموزشی برایش در نظر می‌گیریم. نفراتی که به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند، می‌توانند نوشته‌های خود را با سنگ محک کارشناسان و اساتید این حوزه بسنجند؛ یعنی ارتباط با مخاطبان در قالب‌های دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.


فلاح هاشمی اظهار کرد: برخلاف بسیاری از جشنواره‌های ادبی و داستانی، ما برگزیدگان جشنواره خودنویس را رها نمی‌کنیم؛ تازه پس از پایان رقابت، کار ما شروع می‌شود. این مسابقه بیشتر برای نویسندگانی است که آثارشان در جایی منتشر نشده و خودشان هم امکان یا جرأت ارائه آن به یک ناشر را نداشتند. به عبارت بهتر هدف اصلی جشنواره خودنویس، استعدادیابی و استعدادپروری در حوزه داستان‌نویسی است.


گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه داستان‌نویسی «خودنویس» می‌توانند آثار خود را در موضوعات مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی، چرایی عملیاتی نشدن ایده‌های کسب و کار، حقوق افراد در رسانه‌ها و فضای مجازی، جامعه بی‌خانواده، خاستگاه مشکلات روانی و همدلی و اعتماد اجتماعی تا تاریخ 16 آذرماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.


جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره خودنویس 10 میلیون‌ تومان خواهد بود و سه برگزیده آرای مردمی نیز به ترتیب ۵، ۳ و ۲ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.


جزئیات بیشتر این مسابقه فرهنگی در صفحه ویژه مسابقه «خودنویس» در سایت نشر جام‌جم آمده است.


 انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته