دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1397 - 10:00
استاد دانشگاه آزاداسلامی:

تحلیل واقعی بهترین رویکرد برای وحدت مردم علیه تحریم‌هاست

استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیان تحلیل واقعی و مناسب را مهم‌ترین رویکرد برای مقابله با تحریم‌ها دانست.
کد خبر : 324336

عباس علوی‌راد در گفتگو  با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد، گفت: ریچارد نفیو برای مدتی طولانی مسئول طراحی و گسترش تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران بود که نهایتاً منجر به برجام شد که بیان این نکته بسیار حائز اهمیت است.


وی با بیان اینکه نفیو درست زمانی که توافق‌نامه برجام بین ایران و قدرت‌های جهانی و آمریکا در حال اجرا بود، کتاب «هنر تحریم‌ها، نگاهی از درون میدان» را تدوین و منتشر کرد که در سراسر این کتاب به دو‌‌ راهبرد برای موفقیت تحریم‌ها تأکید می‌کند، افزود: تحريم‌ها نباید در فرصت کوتاهی (۶ ماهه اول) به حداكثر برسند؛ زیرا فرصتی برای افزايش تدريجی درد و فشار در دوره زمانی طولانی‌تر به کشور هدف تحریم وجود ندارد.


استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی یكی از عوامل كليدی در موفقيت تحریم‌ها و اعمال آنها را داشتن درک درست از سطوح مرتبط با استقامت ملی در طرف مقابل معرفی کرد و ادامه داد: این حرف به معنای آن است که كشور تحریم كننده چه اقداماتی باید انجام دهد تا این اراده كاهش پيدا كند.


علوی‌راد تصریح کرد: به نظر می‌رسد مرحله‌ای کردن تحریم‌ها از سوی ترامپ بعد از خروج آمریکا از برجام و معافیت مشروط و موقت هشت کشور از تحریم واردات نفت از ایران را در راستای این دو راهبرد می‌توان ارزیابی کرد.


وی افزود: برای حفظ یکپارچگی ملی و پایداری آستانه استقامت در مقابل تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان بهتر است از بیان تحلیل‌های سطحی، غیرواقعی، عجولانه خودداری شود.


انتهای پیام/4082/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته