دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1397 - 08:45

سرمایه‌گذاری نادرست مدارس روی تکنولوژی

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد مدارس آمریکا روی تکنولوژی‌های آموزشی نادرست سرمایه‌گذاری می‌کنند.
کد خبر : 324314
d827a08ad7a6b14cbfefc32fde70a6af.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، تکنولوژی‌های آموزشی روز به روز بیشتر می‌شوند، اپلیکیشن‌های آموزشی بیشتری نیز توسعه می‌یابند و مدارس آمریکا همچنان به سرمایه‌گذاری روی این برنامه‌ها ادامه می‌دهند. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که سرمایه‌گذاری مدارس در حوزه تکنولوژی‌های آموزشی افزایش یافته است؛ اما در نهایت استفاده‌ای از این تکنولوژی‌ها نمی‌شود.
مدارس آمریکا از برنامه‌ها و ابزارهای که می‌خرند به‌درستی استفاده نمی‌کنند چراکه بر این باورند تکنولوژی‌های آموزشی تأثیری روی نتایج دانش‌آموزان ندارد. میزان تأثیر تکنولوژی‌های آموزشی روی دانش‌آموزان و عملکرد آنها به نحوه ارزیابی و پیاده‌سازی این ابزارها بستگی دارد.
در مطالعه اخیر میزان استفاده از فناوری‎هاز آموزشی390 هزار دانش‌آموزان در 48 مدرسه در آمریکا بررسی شد. براساس این گزارش، می‌توان تأثیر اپلیکیشن‌ها و ابزارهای آموزشی بر یادگیری دانش‌آموزان را به سه روش شناسایی کرد:
سرمایه‌گذاری: هزینه، تعداد خریداری شده و زمان و تلاش اختصاص یافته برای استفاده از این تکنولوژی‌ها.
تعامل: تعداد دان‌آموزانی که از ابزارها و برنامه‌های آموزشی استفاده می‌کنند، نحوه استفاده دانش‌آموزان از این ابزارها، میزان استفاده دانش‌آموزان و واکنش آنها نسبت به این ابزارها.
تأثیر: نحوه تأثیر ابزارها و برنامه‌های آموزشی بر عملکرد دانش‌آموزان.
پیشرفت تکنولوژی و نوآوری‌های جدید ساختار کلاس‌های درس سنتی را متحول کرده است و حالا بسیاری از مدارس با سرمایه‌گذاری روی اپلیکیشن‌های آموزشی سعی می‌کنند فای کلاس‌های درس و مدرسه را پیشرفته‌تر کنند. تکنولوژی‌های آموزشی می‌توانند فرصت‌های آموزشی جدیدی را در اختیار معلمان قرار بدهند. بدین ترتیب معلمان از روش‌های جدید و جالبی برای توضیح مواد درسی به دانش‌آموزان استفاده می‌کنند.


انتهای پیام/4021/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته