دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس مسائل راهبردی:

دولت نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرد

کارشناس مسائل راهبردی گفت: با نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی، می‌توانیم تحریم‌های ظالمانه آمریکا را با موفقیت دور بزنیم و این دوره را پُشت‌سر بگذاریم.
کد خبر : 324241

سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در ارتباط با دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان و نحوه مواجهه با آن گفت: بخش قابل توجهی از این تحریم‌ها قبل از برجام هم وجود داشتند و همه بر این موضوع اجماع نظر دارند که ترامپ به بیماری تحریم دچار شده و این بیماری به هم‌پیمانان آمریکا یعنی عربستان هم سرایت کرده که نمونه آن تحریم قطر در سال گذشته و تحریم ایران در هفته‌های اخیر است.


وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در اعمال تحریم‌ها آن‌چنان با عجله عمل کردند که بانک تات و کِشتی سوچی را که وجود خارجی ندارند را تحریم کردند و این نشان می‌دهد که بیماری تحریم روزبه‌روز درون ترامپ تشدید می‌شود.


این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه نوک پیکان این تحریم‌ها، توهین به ملت ایران است افزود: این نوزدهمین دور تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی است و قواعد و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.


صدرالحسینی تصریح کرد: آمریکا با وضع تحریم‌های شدید می‌خواهد ملت ایران را رودرروی دولت و حکومتی قرار دهد که با آرای عمومی روی کار آمده و با ایثار و شهادت برای حفظ این نظام تلاش کرده‌ است.


وی در ادامه به معافیت هشت کشور و یک بندر راهبردی کشورمان از تحریم‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: این هشت کشور بزرگترین خریداران نفت ایران هستند که از این طریق و از این بندری که شامل تحریم نشده، خواهیم توانست تحریم‌ها را دور بزنیم و باید توجه داشته باشیم که در شرایط کنونی با استفاده از تجربه‌های اقتصادی کشور و کاهش نیاز ما به ارز خارجی، در دور زدن تحریم‌ها عملکرد بهتری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.


این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه ترس آمریکا از وارد شدن شوک نفتی دلیل معافیت این کشورها بود افزود: درحالی‌که آمریکایی‌ها هرگز ترحمی به ما ندارند، لذا باید از مسیرهای قانونی و حقوقی موضوع تحریم‌های ظالمانه را پیگیری کنیم و همچنین ضروری است که در این دوره بر توانمندی‌های داخلی بیشتر تمرکز کرد و با نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی این دوره را هم با موفقیت پُشت‌سر بگذاریم.


صدرالحسینی در ادامه به نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا اشاره کرد و گفت: نتیجه این انتخابات بسیار شکاف‌برانگیز برای این کشور بود و شکاف سیاسی بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به‌طور کامل فضای سیاسی آمریکا را دوقطبی کرده است و رجزخوانی ترامپ برای کنگره که گفته بود بچرخ تا بچرخیم، نمونه‌ای از این شکاف‌هاست.


وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که بودجه و مالیات در اختیار کنگره است، ترامپ تلاش می‌کند تا بر سنا تسلط یابد؛ لذا با تشدید شکاف‌ها و ایجاد فضای دوقطبی در این کشور، شرایط برای مقابله دولت آمریکا با چین و اتحادیه اروپا مشکل‌تر و مقاومت این دو در برابر سیاست‌های منطقه‌ای ایالات متحده بیشتر می‌شود.     


انتهای پیام/4079/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب