دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 10:00
فرمانده سپاه فسا در دانشگاه آزاد:

شبکه‌های ماهواره‌ای هدفی جز تباهی انسان‌ها و به انحراف کشاندن فرهنگ‌ها ندارند

فرمانده سپاه فسا گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای اهدافی جز تسخیر و تخریب و تباهی انسان‌ها و به انحطاط و انحراف کشاندن آنان و فرهنگ‌ها و آداب و رسوم‌ ندارند.
کد خبر : 3242

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سردار علی رضا رحمانی در همایش نگاهی به ماهواره با عنوان «تبیین و برنامه ریزی عملیات فرهنگی مقابله با دجالواره» دانشگاه آزاد اسلامی فسا اظهار کرد: پس از گذشت ۳۶ سال از انقلاب اسلامی علیرغم همه تهاجمات دشمن، تحریم‌ها، ترور‌ها و... ملت ما ایستادگی کرده و پیرو ولایت فقیه هستند و در برابر جنگ نرم دشمنان مقاومت کرده‌اند.


وی افزود: هر چند ماهواره شبکه‌های علمی و مورد استفاده دارد اما نباید غافل بود که اکثر شبکه‌های ماهواره‌ای اهدافی جز تسخیر و تخریب و تباهی انسان‌ها و به انحطاط و انحراف کشاندن آن‌ها و فرهنگ‌ها و آداب و رسوم‌ها و تبدیل به دهکده جهانی عاری از معنویت ندارند.


دکتر مهرداد کریمی هم گفت: در زمینه هدایت، مساله توضیح و اقناع اهمیت دارد اگر ما به راه انبیاء نگاه کنیم، هدایت و راهنمایی توام با صبر و توضیح می‌تواند عامل موفقیت در ارتقای جامعه برای نیل به آرمان‌های الهی باشد.


رئیس دانشگاه آزاد فسا ادامه داد: حالت استعمار در جامعه جایگاهی ندارد باید از روش های نرم استفاده کرد. کنترل، نظارت و هدایت و فرهنگ سازی در خصوص ماهواره و فضاهای مجازی نقش موثری در هدایت مردم و رسیدن به اهداف والای اسلامی و انسانی دارد.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد فسا نیز در این نشست گفت: یکی از مباحث مورد توجه در جامعه که ابعاد سیاسی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار داده بحث ماهواره است.


حجت الاسلام محمد راهوار گفت: راه‌های مقابله با آسیب‌های ماهواره را می‌توان در مواردی همچون، تقویت فرهنگ خودی و نشان دادن ارزش های بالای آن به سطوح پایین جامعه، دفاع از ارزش های دینی و ملی، ارتقاء سطح آگاهی افراد، برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت افراد و خانواده‌ها، ترویج زندگی معنوی و تقوا، ترویج الگوهای رفتاری، ترویج فضائل اخلاقی صحیح در خانواده و جامعه، ارائه و معرفی هرچه بهتر الگوهای ایرانی اسلامی، ارتقای کمی و کیفی رسانه‌ها و شبکه‌های سالم دانست.


در ادامه جلسه، دیگر مسئولان دانشگاه‌ها درخصوص ماهواره، آسیب‌ها و راهکارهای مقابله با آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.


همایش نگاهی به ماهواره با عنوان ((تبیین و برنامه ریزی عملیات فرهنگی مقابله با دجالواره)) با حضور سردار زنگنه مسئول واحد فرهنگی اجتماعی ناحیه سپاه فسا، بنده خدا مسئول قرارگاه امام رضا (ع) ناحیه سپاه فسا، روسای دانشگاه‌ها، معاونت فرهنگی، معاونت پژوهشی دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور سطح شهرستان و مراکز همجوار و مسئولین واحد، در سالن کنفرانس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا برگزار شد،


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته