دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در استان فارس؛

مستند زندگی سردار بی‌سر، شهید اسکندری کلید خورد

مستند زندگی شهید عبدالله اسکندری از سرداران شهید مدافع حرم به کارگردانی حمید هاشم‌زاده و تهیه‌کنندگی عباس روزی‌طلب در شیراز کلید خورد.
کد خبر : 324198
n00266062-b555.jpg

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: شهید عبدالله اسکندری از سرداران بزرگ دفاع مقدس و مخلصان و ارادتمندان سید و سالار شهیدان، بعداز اتمام دوران دفاع مقدس نیز نتوانست از قافله شهدا دور بماند و پیوسته دنباله‌رو شهدا بود. سردار عبدالله اسکندری عشق به شهید و شهادت را در خدمت به خانواده‌های شاهد و ایثارگر در بنیاد شهید و امور ایثارگران یافته بود و برای خدمت به خانواده‌های شاهد و ایثارگر مسئولیت بنیاد شهید استان فارس را عهده‌دار شد.


رجبعلی راهی بیان کرد: از بارزترین خصوصیات سردار شهید عبدالله اسکندری، تواضع و فروتنی این شهید بود که زبانزد خاص و عام است، هرکس یکبار با این سردار بزرگ دفاع مقدس برخورد داشت، شیفته اخلاق و حسنات او می‌شد. او همواره در‌صدد رفع موانع و مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر بود، برای سردار عبدالله اسکندری خدمت به خانواده‌های ایثارگر ادامه میثاق با شهدا بود.


وی اظهار کرد: سردار شهید عبدالله اسکندری همواره احساس مسئولیت می‌کرد، زمانی‌که دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) را مسئولیت خود حس کرد از همه چیز گذشت و برای دفاع از حرم، خود را به سوریه رساند و در دفاع از دین مانند اربابش امام حسین(ع) سر خود را بر نیزه داد تا اسلام زنده بماند. در راستای زنده‌‌ نگاه‌ داشتن یاد و خاطره شهید بزرگوار سردار عبدالله اسکندری و الگو قراردادن زندگی این سردار بی‌سر، صدا و سیمای مرکز فارس ساخت مستندی از زندگی سردار عبدالله اسکندری را کلید زد.


راهی گفت: مستند بازسازی زندگی شهید عبدالله اسکندری با نام «عبدالله» و به تهیه‌کنندگی عباس روزی‌طلب و کارگردانی حمید هاشم‌زاده ساخته خواهد شد. این مستند که ابعاد گوناگون زندگی این شهید بزرگوار را نشان خواهدداد، چراغ راهی برای ما و آیندگان خواهد بود. 


انتهای پیام/4100/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته