دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1397 - 11:45
مسابقات وزنه‌برداری؛

3 طلا، نقره و برنز برای هاشمی/ بیرالوند یک طلا و یک برنز گرفت

نمایندگان ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌بردای قهرمانی جهان، صاحب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز شدند.
کد خبر : 324153
هاشمی1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا؛ در هشتمین روز از رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان ۲۰۱۸ جهان به میزبانی عشق‌آباد ترکمنستان، امروز (پنج‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه) از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران رقابت گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم علی هاشمی و رضا بیرالوند به روی تخته رفتند.


در استارت‌لیست نهایی گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم، علی هاشمی با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم صدرنشین این وزن است. رضا بیرالوند و دمیتری چوماک" از اوکراین هم با رکورد ۳۹۲ کیلوگرم در رده دوم جدول قرار دارند.


علی هاشمی ملی‌پوش ۲۷ساله وزنه‌برداری کشورمان که اهل ایلام است برای سومین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان حاضر می‌شود. وی در مسابقات جهانی سال گذشته به مدال طلا دست یافت.


رضا بیرالوند ملی پوش ۲۱ ساله خرم‌آبادی کشورمان برای نخستین بار است که در رقابت‌های بزرگسالان جهان به مسابقات اعزام می‌شود. وی قبل از این رقابت‌های در هشت مسابقه بین‌المللی حاضر شده است.


رضا بیرالوند در اولین حرکت یک‌ضرب وزنه ۱۶۶کیلوگرم را بالای برد. علی هاشمی نیز در اولین حرکت یک‌ضرب وزنه ۱۷۲ کیلوگرم را مهار کرد. بیرالوند نیز وزنه ۱۷۲ کیلویی را دومین حرکت یک‌ضرب بالای برد. بیرالوند همچنین موفق به مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرم شد و در حرکت یک‌ضرب هر سه انتخاب خود را به درستی ثبت کرد.


علی هاشمی در دومین حرکت یک‌ضرب وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را مهار کرد و در سومین حرکت یک‌ضرب وزنه ۱۷۹ کیلوگرم را بالای سر برد.


در حرکات دوضرب، بیرالوند در اولین حرکت موفق به مهار ۲۰۷ کیلوگرم نشد. اما وزنه ۲۰۸ کیلوگرم را دومین حرکت دوضرب بالای سر برد.


علی هاشمی در اولین حرکت دوضرب وزنه  ۲۱۱ کیلوگرم را بالای سر برد و در دومین حرکت دوضرب وزنه  ۲۱۷ کیلوگرم را مهار کرد. بیرالوند نیز وزنه ۲۱۸ کیلوگرم را سومین حرکت دوضرب مهار کرد و صاحب مدال طلا شد. علی هاشمی اما در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۲۲۱ کیلوگرم نشد.


در نهایت علی هاشمی با کسب مدال نقره یک‌ضرب و برنز دوضرب، مدال طلای مجموع رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان را کسب کرد.


رضا بیرالوند نیز با کسب مقام چهارمی حرکت یکضرب و کسب مدال طلای دوضرب، مدال برنز مجموع را برای ایران به ارمغان آورد.


لازم به ذکر است که رضا بیرالوند دانشجوی رشته تربیت‌بدنی آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد بروجرد است که در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۱۸ حضور دارد و علی هاشمی نیز از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پای به این رقابت‌ها گذاشته است.


*نتایج دسته ۱۰۲ کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌بردای قهرمانی جهان:


۱.علی هاشمی از ایران با رکورد ۱۷۹ یکضرب، ۲۱۷ دوضرب و مجموع ۳۹۶ کیلوگرم (طلای مجموع، نقره یکضرب و برنز دوضرب)


۲.دیمتری چوماک از اوکراین با رکورد ۱۷۶ یکضرب، ۲۱۷ دوضرب و مجموع ۳۹۳ کیلوگرم ( دو مدال نقره دوضرب و مجموع  و برنز یک ضرب)


۳.رضا بیرالوند از ایران با رکورد ۱۷۵ یکضرب، ۲۱۸ دوضرب و مجموع ۳۹۳ کیلوگرم (طلای دوضرب و برنز مجموع)


۴.اکبر ژورایوف از ازبکستان با رکورد ۱۸۰ یکضرب، ۲۱۲ دوضرب و مجموع ۳۹۲ کیلوگرم (طلای یکضرب)


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته