دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1397 - 10:58

اصلاحات ساختاری در دانشگاه آزاد انجام می‌شود؟

اصلاح ساختار دانشگاه آزاد به پیشنهاد سرپرست دانشگاه در جلسه این هفته هیات امنا مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 324049
636769228434496405_lg.jpg

حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه هیات امنا مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی یکشنبه این هفته با حضور علی اکبر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد، محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه، فرهاد رهبر رییس سابق دانشگاه و سایر اعضا برگزار شد.


در این جلسه موضوع اصلاح ساختار دانشگاه آزاد به پیشنهاد محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.


 هدف از اصلاح ساختار دانشگاه آزاد، چابک سازی و ایجاد تغییرات مثبت در راستای فعالیت ها و اولویت های دانشگاه اعلام شده است.


دانشگاه آزاد اسلامی دارای چهار رکن هیات‌موسس، هیات‌امنا، رئیس دانشگاه و شورای دانشگاه است. هیات‌امنای دانشگاه که ازجمله عالی‌ترین مراجع تصمیم‌گیری برای این دانشگاه است، هرچند ماه یک‌بار با حضور اعضا تشکیل جلسه می‌دهد تا مهم‌ترین مسائل دانشگاه در آن بررسی شود.


 تصویب سازمان و تشکیلات دانشگاه و آیین‌نامه‌های مالی و اداری که از طرف رئیس دانشگاه پیشنهاد می‌شود یکی از این وظایف و اختیارات هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی است.


تصویب بودجه دانشگاه و پیشنهاد طرح‌های توسعه آن به وزارتین علوم، و بهداشت، همچنین تعیین خزانه‌دار دانشگاه از دیگر اختیارات هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی است.


عزل رئیس دانشگاه، جلب کمک‌های مالی و امکانات و تصویب مقررات مربوط به اعضای هیات‌علمی و کارکنان اداری دانشگاه و تعرفه حقوق و دستمزد و مزایا از دیگر اختیارات اعضای هیات‌امنای دانشگاه است.


پیشنهاد هر نوع تاسیس، توسعه یا انحلال واحدهای دانشگاه به وزارتین علوم، بهداشت و همچنین پیشنهاد میزان شهریه دانشجویان و آیین‌نامه چگونگی دریافت آن جهت تصویب حسب مورد به وزارتین علوم و بهداشت، از دیگر وظایف آن است.


در حال حاضر براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی با ۱۰ نفر تشکیل می‌شود.


 سه نفر از اعضای هیات‌موسس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه، وزیر بهداشت، وزیر علوم، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و سه نفر از اعضای هیات‌علمی تمام‌وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشیاری یا بالاتر به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای هیات‌امنا را تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته