دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پانزدهمین اجلاس بین‌المللی فناوری رسانه آغاز به کار کرد

پانزدهمین اجلاس بین‌المللی فناوری رسانه با حضور معاون علمی فناوری رئیس جمهور آغاز به کار کرد.
کد خبر : 323884

 به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، پانزدهمین اجلاس بین‌المللی فناوری رسانه ظهر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، محمد عسکری رئیس مرکز فناوری فضای مجازی، رمضانعلی موسوی مقدم قائم‌مقام سازمان صدا و سیما، حمیدرضا شاه‌آبادی معاون صدا و رضا علیدادی معاون توسعه فناوری رسانه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.


پیش از آغاز این اجلاس سورنا ستاری و برخی از مدیران این اجلاس از نمایشگاه خودکفایی صنعت رسانه و رسانه‌های نوین بازدید کردند. 


پس از قرائت قرآن کریم  و نمایش کلیپ شعار اجلاس در نمایشگاه دستاوردها، رضا ابراهیمی دبیر کمیته تبلیغات اجلاس فناوری رسانه اجرای مراسم را برعهده گرفت.


دبیر اجلاس پانزدهم اظهار کرد: اجلاس ما تاکنون دو روزه بود و برای اینکه اجلاس پانزدهم سه روزه شد به تعدد اتفاقات اجلاس یعنی کنفرانس، سخنرانی و نمایشگاه تخصصی و حجم بالای بهره‌مندی‌ها برمی گردد که میهمانان و اساتید هم از ما خواستند این یک روز به زمان اجلاس اضافه شود. 


محمد فهمی گفت: رسانه ای مثل سازمان صداوسیما به هیچ عنوان نمی تواند یک رسانه منطقه ای،کشوری و محلی باشد با اینکه الان مجهز به هر سه نوع رسانه ما هستیم. هم رسانه‌های محلی داریم شبکه های استانی داریم هم رسانه های ملی و کشوری داریم. شبکه های سراسری مان و هم شبکه های بین‌المللی داریم. این حجم از تولیدات و پخش مستلزم این است که سازمانی مثل صداوسیما بتواند در تمام همه عرصه‌ها یکی از مهمترین آنها موضوع زیرساخت و مسائل فناوری رسانه است خودش را با رقبایی که خارج از مرزها دارد بسنجد و بتواند خودش را تقویت کند.و حوزه فناوری رسانه یکی از آن حوزه‌هایی است که به دلیل ماهیت به روز بودن آن کاملا همسنگ و همسان رسانه های طراز اول دنیا باید به فعالیت خودش ادامه بدهد.


به گزارش آنا، قائم‌مقام رسانه ملی گفت: اگر بگوییم یکی از پایه‌های اصلی تولید، فناوری و تکنولوژی جدید است، مبالغه نکردیم. امروز تصور اینکه بخواهیم بدون تکنولوژی نوین رسانه‌داری کنیم، اشتباه است. این نیاز ما را بر آن داشته که در تمامی عرصه‌ها رشد کنیم.


حجت‌الاسلام رمضانعلی موسوی مقدم افزود: خوشبختانه بخش عمده‌ای از این اقدامات در صداوسیما توسط جوانان انجام می‌شود. دشمنان برخی اوقات برای ما مشکلاتی ایجاد می‌کنند که نتوانیم به راه خود ادامه دهیم و نمی‌گذارند به داده‌ها دسترسی داشته باشیم. همه این‌ها مهر ننگی است بر پیشانی استکبار جهانی؛ آن هم در قرن بیست و یک.


وی عنوان کرد: خوشبختانه فناوری رسانه در شرایطی قرار دارد که سرعت آن به صورت تصادفی افزایش پیدا خواهد کرد و ما در یک چهارراهی قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم مسائل داخلی خودمان را برطرف کنیم. شعار این دوره از اجلاس توانمندی ایرانی، رسانه جهانی فقط شعار نیست و واقعاً عملی است.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: آنا فرهنگ هنر
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
شهادت
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
۰
خیلی هم خوب
هلدینگ شایسته