دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 16:59
رئیس واحد شیراز تاکید کرد

اخلاق‌مداری و پایبندی به قانون، سرلوحه کاری تشکل‌های دانشجویی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در جلسه تکریم و معارفه مسئولان بسیج دانشجویی شهید آوینی این دانشگاه از اخلاق‌مداری و پایبندی به قانون به عنوان سرلوحه کاری تشکل‌های دانشجویی یاد کرد و خواستار همدلی و همکاری همه تشکل‌ها با مسئولان دانشگاه در تمامی حوزه‌ها شد.
کد خبر : 32382

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، دکتر حمزه سارویی در این نشست که با حضور دکتر مهدی شیخ موحد، معاون دانشجویی، علیرضا حبیبی، مدیر حراست و جمعی از دانشجویان بسیجی برگزار شد، از زحمات وحید زارع مسئول پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه قدردانی و برای محمدرضا علیدادی به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی آرزوی موفقیت کرد.


سارویی با توجه به نقش بسیج دانشجویی در دانشگاه گفت: مجموعه بسیج باید مکانی باشد که افراد با گرایش و سلیقه‌های متفاوت بتواند حضور موثری در برنامه‌ها داشته باشند، چراکه امروزه پیشرفت هر جامعه‌ای منوط به تبادل اندیشه‌ها و احترام به خرد جمعی است و از این رو می‌طلبد بسیج دانشجویی در زمینه‌های مهارت‌آموزی عمیق اعتقادات و شکوفایی علمی و فرهنگی دانشجویان برنامه‌های خاصی داشته باشند و از نظرات و گرایش‌های دانشجویان در همه زمینه‌ها بهره کافی را ببرند.









مجموعه بسیج باید مکانی باشد که افراد با گرایش و سلیقه‌های متفاوت بتواند حضور موثری در برنامه ها داشته باشند، چرا که امروزه پیشرفت هر جامعه ای منوط به تبادل اندیشه‌ها و احترام به خرد جمعی است



رئیس واحد شیراز افزود: اکنون مهم‌ترین انتظاراتی که از بسیج دانشجویی می‌رود، پایبندی به الزامات اخلاقی،علمی، اجتماعی، داشتن سعه صدر، همدلی و وفاق، افزایش ظرفیت‌های درونی، برخورد توام با محبت، تعامل صحیح با مسئولین و جامعه است،که اینها به نوبه خود الزاماتی است که می تواند مجموعه بسیج را در پیشرفت هر چه بیشتر اهداف نظام عزیزمان یاری رساند.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: کسانی که پا در این وادی می‌گذارند باید هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ ادب و اخلاق و به طور کلی در همه زمینه‌ها سرآمد و الگو باشند.


سارویی، وظیفه مدیران دانشگاه را ایجاد زمینه لازم برای فعالیت قانونمند تشکل‌ها بیان کرد و گفت: در این زمینه تلاش خواهیم کرد که قانونمندی را به عنوان یک اصل در بین دانشجویان نهادینه کنیم.


در ادامه این جلسه مسئول بسیج دانشجویی استان فارس، بسیج دانشجویی را یادگار ارزشمند امام راحل و یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: آن روزی که آن حکیم فرزانه و پیر این ملت، فرمان تشکیل بسیج دانشجویی را صادر کردند، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد به چنین اهمیت و جایگاه رفیعی برسد، ولی امروز می بینیم که بسیج از چه جایگاه شکوهمندی در همه عرصه‌ها برخوردار است و این روند رو به رشد را مدیون نگاه دوراندیش امام خمینی(ره) هستیم.



اسماعیل قزل‌سفلی خاطرنشان کرد: همیشه نگاه امام خمینی (ره) به مقوله جوان و دانشگاه نشان دهنده اهمیتی است که ایشان برای این مجموعه قائل بودند و نگاه استراتژیک امام خمینی (ره) راه گشا خیلی از مسائل برای پی ریزی یک نظام انقلابی بود که بسیج دانشجویی هم یکی از این نگاه ویژه و خاص امام بوده است.


وی افزود: ضرورت‌های امروز بسیج دانشجویی ضرورت‌هایی است که مقام معظم رهبری تاکید بسیار بر آن داشته، که از جمله آنها می توان به ایجاد اتاق فکری که هدفش تربیت دانشجو با ذهن روشن، زبان گویا و بالا بردن ابتکارات است و همچنین با نگاه های فراجناحی و افراد خوش فکر این مجموعه را هدایت کنند، نشریات قوی داشته باشند و در آخر، ایجاد یک پایگاه جذبی قوی و توجه ویژه به انجام کارهای علمی و فرهنگی در سطح دانشگاه باشد، نام برد.


به گزارش آنا، محمد رضا علیدادی، سرپرست جدید بسیج دانشجویی شهید آوینی واحد شیراز پیش از این به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فسا مشغول به فعالیت بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته