دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 15:23

وداع دانشگاهیان با شهدا در مراسم تشییع شهدای غواص + تصاویر

دانشگاهیان دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد شهربابک، دولت‌آباد، گلپایگان، جویبار، بافت‎، خمینی‌شهر و بردسیر در مراسم استقبال از کاروان شهدای غواص حضور یافتند.
کد خبر : 32381

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک همراه با سایر اقشار انقلابی و همیشه در صحنه شهربابک در مراسم استقبال بی‌نظیر از کاروان شهدای غواص شرکت کردند.
















در بین 11شهید غواص و خط‌شکنی که مهمان مردم شهیدپرور شهرستان شهربابک بودند شهید غلامعلی جعفری دیده می‌شود که سه‌شنبه هفته جاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) در شهرستان تشیع می شود.


تشییع و وداع با 38 تن از شهدای غواص امروز عصر در شهر دولت‌آباد


عصر امروز غواصان خط شکن، قدم بر چشم ما می‌گذارند و فضای شهر دولت‌آباد و شهرستان برخوار را به رایحه شهامت و پایداری عطرآگین خواهند کرد.
















مراسم استقبال از کاروان شهدا امروز یکشنبه از میدان انقلاب دولت‌آباد آغاز می‌شود. در ادامه مراسم استقبال، این غواصان و شهدای دریادل بر دستان مردم برخوار تا مزار شهدای گمنام واقع در پارک سید محمد دولت‌آباد، تشییع خواهند شد.


برنامه‌های امروز با مراسم مدیحه‌سرایی از سوی مجتبی رمضانی و روایتگری راوی دفاع مقدس، محمد احمدیان تا ساعت ۱۸ در جوار قبور شهدای گمنام برگزار می‌شود و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته از ساعت ۱۸:۳۰ تا اذان مغرب و عشاء، میزبانی پرافتخار دست بسته‌های غواص نصیب مردم شهر سین شده و در آنجا نیز مراسم تشییع و استقبال برگزار و پس از نماز مغرب و عشاء، پیکر مطهر ۳۸ شهید غواص و خط شکن عملیات کربلای چهار قدوم نورانی خود را بر دیدگان مردم شاهین شهر خواهند گذاشت.


روز سه شنبه،۲۰ مردادماه جاری نیز این شهرستان میزبان دو شهید گمنام خواهد بود که در روز پنج‌شنبه، به شهر دستگرد منتقل و در مراسمی، در پارک بهارستان دستگرد تشییع و تدفین خواهند شد.


۴۸ کبوتر مهاجر دوران دفاع مقدس با حضور باشکوه مردم گلپایگان تشییع و بدرقه شدند


شهرستان گلپایگان امروز میزبان ۴۸ گل پرپر شده و کبوتر مهاجر دوران دفاع مقدس بود، شهیدان گرانقدری که رفتند تا نگذارند ایران و ایرانی هیچ گاه در اسارت به سر برد.















امروز در تشییع ۱۸ شهید غواص لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و ۳۰ شهید گمنام که از آغازین طلوع خورشید با حضور یکپارچه زن و مرد، پیر و جوان، روستایی و شهری از ابتدای ورودی شهرستان در انتظار ورود کبوترهای مهاجری بودند که پس از ۳۰ سال به سرزمین و زادگاه خود بازگشته بودند و به همراه خود عطر و بوی کربلا را نیز داشتند.


شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.


استقبال دانشگاهیان واحد جویبار از 10 شهید غواص خط شکن عملیات کربلای 4


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار در مراسم تشییع 10 شهید غواص خط‌شکن در شهرستان جویبار شرکت کردند.
















سرپرست واحد جویبار در مراسم تشییع شهدای غواص اظهار کرد: بدن‌های مطهر این شهیدان همانند سرور و سالار شهیدان غریبانه در خاک‌های سوزان مناطق عملیاتی جنوب گمنام ماند و این شهدا جوانان پاکی بودند که به خداوند و ولایت توسل کردند و با دسته بسته از حقایق آموزه‌های علوی و فاطمی دفاع کردند و پیروز شدند.


دکتر جانباز قبادی با بیان اینکه همه ما مدیون این شهیدان هستیم، خاطرنشان کرد: حضور دانشگاهیان واحد جویبار در مراسم استقبال و تکریم شهدای غواص کاری بسیار کوچک در برابر مقام والای این شهیدان است.


استقبال دانشگاهیان از شهدای گمنام و غواص در بافت‎


پیکر 10 تن از شهدای غواص دست بسته، خط‌ شکن و گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور مردم شهید پرور بافت و رئیس، معاونان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تشییع شد.















در حاشیه این مراسم، سرپرست واحد بافت بیان کرد: حضور اجساد مطهر و بوی عطرآگین این شهدا فرصتی مناسب برای درس گرفتن و تقویت روحیه ایثار در ذهن جوانان است. پیام شهدا برای درس ایثار، غیرت و عزت برای نظام جمهوری اسلامی است.


دکتر ابراهیم خراسانی پاریزی افزود: با هماهنگی به عمل آمده اعضای هیات رئیسه،کارکنان و دانشجویان واحد بافت همگام با سایر اقشار در مراسم استقبال و تشییع این شهدا حضور یافتند.


سرپرست واحد بافت خاطرنشان کرد: مراسم تشییع و تدفین شهید غواص اکبر منظری توکلی از خانواده کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی روز بیستم مردادماه در روستای آهوییه بافت و 2 شهید گمنام دیگر در شهرستان ارزوئیه برگزار خواهد شد.


مراسم استقبال از کاروان حامل پیکر مطهر 10شهید طی روزهای گذشته از مسیر شهرهای انار وسیرجان آغاز و وارد شهر بافت شد.


برگزاری زیارت عاشورا و سخنرانی امام جمعه و فرماندار بافت از جمله برنامه‌های‌ این مراسم معنوی بود. کاروان حامل پیکر شهدای گمنام و غواص از طریق بردسیر به کرمان ادامه مسیر خواهد داد.


شهدای غواص تا عرش الهی بدرقه شدند



به گزارش خبرنگار آنا در فضای روحانی و معنوی 48 شهید غواص و خط‌شکن در استان اصفهان و شهرستان خمینی شهر تشییع شدند.


شهدای غواص کربلای چهار بر دستان مردم خداجو و شهید پرور تا مصلای نماز جمعه شهرستان تشییع و جان مردم عاشق در معرض نسیم رحمت الهی قرار گرفت و در پرتو برکات آسمانیان، حیاتی تازه پیدا کردند.


دکتر مهران مجلسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر همراه با جامعه دانشگاهی در مراسم تشییع شهدای گرانقدر غواص شرکت و با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میثاقی دوباره بستند.


در این مراسم معنوی که آحاد مختلف مردم، خانواده شهدا، ایثارگران، رزمندگان، امام جمعه و مسئولان شهرستان حضور داشتند، دانشگاهیان، شهدا را تا عرش الهی بدرقه کردند و در فضایی سراسر نور و دلدادگی مداحان اهل بیت ( علیهم السلام ) در وصف و مقام والای شهداء سوگواری کردند و مردم ضمن قرائت فاتحه با اشک و دلدادگی با شهدا عهد و پیمان دوباره در پیروی از راه امام و شهدا بستند.


غواصان شهید به بردسیر رسیدند



مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از حضور اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان در آیین تشییع پیکر پاک شهدای غواص خبر داد و گفت: شهرستان بردسیر با رایحه شهدای غواص عطر آگین شد.


جلیل کاظمی پور با اشاره به استقبال هزاران نفری مردم شهرستان بردسیر در آیین تشییع غواصان شهید افزود: استقبال مردم بردسیر از کاروان این شهدای گرانقدر به حدی بود که تردد در برخی از خیابان ها به مدت کوتاهی مسدود شد.


مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گفت: در آیین استقبال و تشییع شهدای غواص، مردم شهرستان بردسیر، اعم از زن، مرد، کودک و نوجوانان با چشمانی اشک بار و قلبی مالامال از عشق بار دیگر با آرمان های والای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید پیمان کرده و ثابت کردند که راه شهدا و امام شهدا را ادامه خواهند داد.


کاظمی پور گفت: بنابر اعلام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، پیکر مطهر21 غواص شهید از16تا18مرداد در استان کرمان تشییع که 11 شهید شناسایی شده در شهرهای کرمان، زرند، شهربابک، رفسنجان، سیرجان، بم و بافت دفن خواهند شد و پیکر 10 شهید گمنام در شش شهرستان استان آرام خواهند گرفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهدای غواص
ارسال نظر
هلدینگ شایسته