دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1397 - 15:35
امامی مطرح کرد:

تأثیر شناخت ابعاد زندگی در پیروی از سبک اسلامی

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان خاطرنشان کرد: شناخت بیشتر ابعاد زندگی الگوی ما مسلمان‌ها در پیروی از سبک زندگی اسلامی بسیار مؤثر است.
کد خبر : 323755
DSC04787.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا در شیروان، حجت‌الاسلام عبدالله امامی در مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر در این دانشگاه درباره عظمت و بزرگی حضرت محمد (ص) اظهار کرد: پیغمبر اسلام (ص) پیامبر اعظم نام گرفته و این به معنی بزرگ پیامبران عالم، کسی که الگوی بشریت بوده و خداوند جهان را به‌خاطر آفرینش او آفریده است.


وی با بیان آیه 21 سوره احزاب افزود: خداوند بلندمرتبه در قرآن می‌فرمایند: «پیامبر اکرم برای سه دسته از مردم الگو است.» دسته اول کسانی که امید و توکل آنان به خداوند است کسانی که حضور پروردگار در تمام ابعاد زندگي آنها مفهوم پیدا کرده و تمام امور را به دست خداوند سپرده‌اند. دسته دوم آنان که به روز قیامت و جزا ایمان دارند و بر این باور زندگی خود را ساخته‌اند که محاسبه برخی از اعمال ما در دنیایی دیگر است. دسته سوم کسانی که خداوند را بسیار یاد می‌کنند و ذکر پروردگار مدام بر دل‌هایشان است.


وی در بیان سجایای اخلاقی حضرت محمد (ص) گفت: این روزها فرصت مناسبی برای شناخت بیشتر شخصیت پیامبرمان است و چه نیکو که برشی کوتاه و فهرست‌وار از خصلت‌های اخلاق اجتماعی و انسان‌دوستی او که در آن عصر معجزه‌اش در شیفتگی و شیدایی مردم بوده و در عصر ما می‌توان آن را آموزش رفتار‌شناسی و اخلاق‌مداری با دیگران نام نهاد، بیان کنیم؛ باشد که با تأسی به این اسوه حسنه، زمینه تخلق به اوصاف زیبای انسانی در جوامع اسلامی هم روزی نهادینه شود، نه آنکه بگوییم اسلام جایی و مسلمان جای دگر است. 


امامی بیان کرد: حضرت محمد (ص) همواره در سلام‌دادن و احوالپرسي بر دیگران سبقت می‌گرفت و با مردم چنان معاشرت می‌کرد که هر کس گمان می‌برد عزیز‌ترین فرد نزد آن حضرت است. او در مجلس ادب را رعایت کرده و خود را بر دیگران برتری نمی‌داد و با فقرا و نیازمندان بسیار نشست و برخاست می‌کرد ، به عیادت بیماران می‌رفت، در عفو و گذشت زبانزد بود و همواره پاسخ بدی را به خوبی جواب می‌داد. او سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمی‌شد لب به سخن نمی‌گشود و همواره متبسم بود و به حق‌الناس بسیار اهمیت می‌داد.


معاون دانشجویی فرهنگی واحد شیروان خاطرنشان کرد: شناخت بیشتر ابعاد زندگی الگوی ما مسلمان‌ها در پیروی از سبک زندگی اسلامی بسیار مؤثر است و هریک به تنهایی اگر برای خودسازی خود تلاش کنیم جامعه به‌درستی ساخته می‌شود.


به گزارش آنا، به مناسبت سالروز وفات پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم سوگواری در مسجد حضرت ولی عصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی شیروان با حضور کارکنان و هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی برگزار شد.


مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی، قرائت زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های سوگواری دهه آخر ماه صفر واحد شیروان بود.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته