دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1397 - 02:55
با اعتراف گردشگران؛

مصر ایران جذابیت اهرام ثلاثه را دارد

اگر اهل مسافرت هستید و در پاییز هم قصد رفتن به سفر را دارید به شما پیشنهاد می‌دهیم دیدن روستای مصر را از دست ندهید.
کد خبر : 323754
روستای-مصر-3-800x532.jpg

به گزارش خبرنگار گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، روستای زیبا و کویری مصر در اطراف شهرستان خور در استان اصفهان قرار گرفته است و به دلیل جاذبه‌های منحصربه‌فردی که دارد توانسته گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند.


روستای مصر یکی از باجاذبه‌ترین روستاها در دشت کویر ایران است که بین شهر جندق و خور واقع‌ شده است.


از آنجاکه این روستا در دل کویر قرار گرفته هوای آنجا گرم و خشک است و سفر به آنجا در تابستان توصیه نمی‌شود. محلی‌های این منطقه روستای مصر را به نام چاه دراز، کلاته یوسف و مزرعه یوسف می‌شناسند.


نکته جذاب و قابل‌ تأمل در این روستا تپه‌های شنی و پوشش گیاهان غنی از درختچه‌های گز و تاق است. این درحالی است که شن‌های روان تمامی این منطقه را محصور کرده‌اند.


طبق آخرین سرشماری که از روستای مصر صورت گرفته است بیش از 120 نفر در این روستا زندگی می‌کنند.


منبع درآمد آن‌ها نیز بیشتر از طریق کشاورزی و دامداری بوده اما زعفران و گندم بیشترین محصول کشاورزی مردم در این منطقه است.


البته اگر اهل کویرگردی هم باشید از دیدن روستای مصر لذت خواهید برد، زیرا دیدن گله‌های شتر و در کنار آن شترسواری در دشت‌های شنی می‌تواند به مذاق بسیاری از گردشگران خوش بیاید.


اگر گذرتان به این روستا افتاد نخلستان‌های فرحزاد را از دست ندهید، زیرا نی‌هایی به طول چهار متر در جوار چشمه‌ای زیبا بر جذابیت این منطقه اضافه کرده است. بسیاری از گردشگران خارجی که کشور مصر را از نزدیک دیده‌اند اعتراف کرده‌اند که زیبایی این منطقه از کشور مصر کمتر نیست.


خانه‌های قدیمی، وجود چاه‌های عمیق آب، منطقه بیابانی، موتورسواری و شترسواری و نیزارهای زیبای فرحزاد در کنار هم دلیل اصلی جذب گردشگر به این منطقه است، البته باید گفت این جاذبه‌ها سبب شده است که گردشگران خارجی زیادی نیز برای دیدن جاذبه‌های این منطقه به اصفهان سفر کنند.


در کنار همه جاذبه‌های زمینی، آسمان زیبا و پرستاره کویر نیز پای عکاسان و ستاره شناسان را به این منطقه بازکرده است تا از جاذبه‌های آسمان کویر بهره ببرند.


دریاچه نمک خور، کویر طبقه، روستای گرمه، روستای محمدآباد کوره گز، روستای عروسان، روستای فرحزاد، جاده کاروان گذر عروسان بیدستان، جاده آف رود ابراهیم زهرا و ریگ کله از جاذبه‌های دیدنی این منطقه به‌حساب می‌آیند.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

برچسب ها: استان اصفهان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته