دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1397 - 10:15
عارف:

جامعه، حادثه کربلا را در قالب هنر و تعزیه بهتر درک می‌کند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون عنوان کرد که جامعه، حادثه کربلا را در قالب هنر و تعزیه بهتر لمس و درک می‌کند.
کد خبر : 323592
IMG_8519.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کازرون، آیین عزاداری و سوگواری حضرت امام حسین(ع) و نمایشنامه (تعزیه و تئاتر) با موضوع «خورشیدها همیشه» در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون  مورد استقبال  دانشجویان قرار گرفت.


به مناسبت دهه سوم ماه صفر و رحلت پیامبر گرامی اسلام( ص ) نمایشنامه‌ای با عنوان «خورشیدها، همیشه» با کارگردانی اسد افروز و نویسندگی بهاره رهنما در دو ایپزود با مشارکت جمعی از بازیگران و هنرمندان خردسال و بزرگسال شهرستان کازرون در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی روی صحنه رفت.


این نمایشنامه در بخش نخست با داستان کودکان تشنه اهل بیت (ع) همراه است که منتظر آمدن عمویشان عباس(ع) هستند و در بخش دوم صحنه شهادت حضرت علی اصغر(ع) است که به‌وسیله  تیر حرمله صورت می‌گیرد و با مرثیه‌خوانی رباب در وصف شهادت این طفل شیرخور انجام می‌شود.


 معاون فرهنگی دانشجویی واحد کازرون در حاشیه این مراسم مذهبی با قدردانی از هنرمندان گروه تعزیه تئاتر که توانستند با نمایش صحنه‌هایی از سختی‌ها و مشکلاتی که اهل بیت در مسیر کربلا و ظلم‌هایی که از سوی کفار زمان در مدت بعد از شهادت امام حسین (ع) به  وارثان ایشان روا شده بود برای بیننده ترسیم و القا کنند، گفت: جامعه مصیبت‌های وارده به امام و اهل بیت را در قالب هنر و تعزیه بهتر از سخنرانی لمس و درک می‌کنند و باید به این هنر اهمیت بیشتری داده شود.


علی‌اکبر عارف با تسلیت به مناسبت 28 صفر رحلت پیامبر مهربانی و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: به همین مناسبت ویژه‌‌برنامه سوگواری و عزاداری همراه با سفره بابرکت امام حسن مجتبی (ع) همچون سال‌های گذشته با همکاری بسیج دانشجویی در مسجد امام علی(ع) برپاست.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته