دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1397 - 09:17
زندگی حبیب امام و رهبری؛

رهبرانقلاب: عسگراولادی فردی اهل فکر و بصیرت بود

رهبرانقلاب شخصیت مرحوم عسگراولادی را فردی دارای اهل فکر، تشخیص و بصیرت معرفی کردند.
کد خبر : 323575
13920814_0124395.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امام و رهبری گروه سیاسی خبرگزاری آنا، پنجمین سالگرد فوت یار امام و رهبری حبیب‌الله عسگراولادی نیز می‌گذرد. فردی که در تمام دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی مجاهدت‌های زیادی را برای نهضت خمینی(ره) انجام می‌دهد. یکی از روش‌های سیاست‌ورزی وی در تمام دوران فعالیت خود تبعیت از امام و بعد از ایشان مقام معظم رهبری بود. نمونه بارز این موضوع را می‌توان در پیام رهبری برای وی نقل کرد. در متن پیام رهبر انقلاب آمده است: آقای عسگراولادی عمر با برکت این مبارز خستگی‌ناپذیر یکسره در خدمت اسلام و برپایی و استقرار نظام اسلامی سپری شد و از دوران جوانی تا آخرین سال‌ها، همّت و تلاش و مجاهدت مخلصانه‌اش در این راه، کاستی نگرفت. در دوران طاغوت، از نخستین روزهای مبارزات ملّت و روحانیت، در کنار امام بزرگوار و در صفوف پر خطر حضور یافت و رنج سالها زندان و اسارت را صبورانه تحمّل کرد و پس از پیروزی انقلاب و برپایی جمهوری اسلامی در سنگرهای حسّاس و اثرگذار خدمات صادقانه ارائه کرد و تا آخر عمر پر ماجرای خود از کار و تلاش فروگذار نکرد. رحمت و فضل الهی را برای ایشان مسئلت می‌کنم و به بازماندگان و دوستان محترم ایشان تسلیت می‌گویم.


رهبرمعظم انقلاب درباره جایگاه شخصیتی این مجاهد کارکشته انقلاب اسلامی نیز می‌گویند: «تلاش، کار و تحرک سیاسی مستمر، از ویژگی‌های درس‌آموز مرحوم عسگراولادی، و گویای این واقعیت است که انسان در میدان مبارزه هیچگاه نباید احساس پیری، خستگی، تنبلی و گوشه‌نشینی به خود راه دهد».


مرحوم عسگراولادی هموار دغدغه‌مند انقلاب بود و در حوادث سال 88 نیز با خیرخواهی خود سران فتنه را بر اینکه در مقابل انقلاب قرار بگیرند، حذر داشت و خودش در صحبتی می‌گوید: «من با هر دوی این آقایان یعنی موسوی و کروبی صحبت کردم و گفتم که از این کارها ممانعت کنید، ولی هر بار که حرف زدیم بعد از اتمام صحبت‌ها از اتاق‌های اطراف افرادی خارج شدند و نظر آنها را عوض کردند».


رهبر انقلاب اسلامی نیز همواره برای پیر کارکشته قدیمی مؤتلفه احترام زیادی قائل بودند و مظهر این در کلام است که: «آدمى بود اهل فکر، اهل فهم، می‌فهمید، تشخیص می‌داد».


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته