دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 14:35

مجلس و ظریف؛ انصراف از سؤال 12 نفری و اعلام وصول سؤال 20 نفری

عملکرد ظریف امروز محل انصراف از یک سؤال و اعلام وصول سؤالی دیگر در صحن علنی مجلس بود؛ 12 نفر از نمایندگان از سؤال خود از او انصراف دادند و در عین حال، سؤال ملی 20 نماینده از وزیر خارجه اعلام وصول شد.
کد خبر : 32352

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، ضرغام صادقی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز پارلمان موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.


با اعلام هیئت رئیسه مجلس، 12 نفر از نمایندگان از سؤال خود از وزیر امور خارجه درخصوص مسائلی همچون عدم پیگیری دیپلمات‌های ربوده شده در یمن انصراف دادند.


بر این اساس، سؤال ملی جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس از ظریف وزیر خارجه در مورد علت ارائه طرح مغایر با خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین 5 و همچنین سؤال ملی دیگر او از وزیر خارجه در مورد اقدامات وزارت خارجه جهت حمایت از کشور سودان در موضوع مقاومت اعلام وصول شدند.


از سوی دیگر، سؤال ملی 20 نفر از نمایندگان مجلس از ظریف وزیر خارجه درخصوص علت عدم لغو سفر به فرانسه در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی اعلام وصول شد.


همچنین در پایان سؤال ملی جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد از ظریف در مورد علت مکاتبات دولت و وزارت خارجه با رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام وصول شد.


بهعلاوه 10 نفر از نمایندگان مجلس شورای از طرح سؤال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که درباره عدم خودداری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت آلمان در اخذ بیمه‌نامه دانش‌آموز متوفی بود، انصراف دادند که اعلام وصول شد.


جدای از این همچنین حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس از طرح سؤال خود از ظریف که درباره عدم پیگیری وضعیت دیپلمات ربوده‌شده ایران در یمن بود نیز انصراف داد که این انصراف هم اعلام وصول شد.


سؤال ملی سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان از طرح سؤال خود از علی جنتی وزیر ارشاد که درباره علت بیان اظهارات اخیر وزیر در موضوعات فرهنگی بود انصراف داد که آن هم اعلام وصول شد.


سؤال ملی سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان از محمدرضا نعمت‌‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه استفاده از نیروهای ناکارآمد و عملکرد ضعیف در بازاریابی محصولات تولیدی و سؤال ملی علیرضا خسروی نماینده سمنان از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در مورد علت عدم اجرای قانون تقسیمات کشوری اعلام وصول شدند.


سؤال ملی نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس از وزیر صنعت درباره علت صدور مجوز واردات شکر و عدم پرداخت پول چغندرقند خریداری شده به کشاورزان اعلام وصول شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته