دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1397 - 19:02
خرسند:

دور تازه تحریم‌ها بیشتر جنبه جنگ روانی دارد

عضو حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اثرگذاری روانی تحریم‌های آمریکا بیش از اثرگذاری اقتصادی است تا بتواند بر فکر و ذهن مردم ایران تأثیر بگذارد.
کد خبر : 323511
201805101174306193.jpg

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا در ارتباط با تدابیر و سیاست‌های اتخاذی از سوی دولت برای مقابله با دور جدید تحریم‌های آمریکا گفت: همین که آمریکا هشت کشور را از ممنوعیت خرید نفت ایران معاف کرده است، نشان می‌دهد اگر ما با تدبیر کار کنیم، می‌توانیم این تحریم‌ها را بی‌اثر سازیم.


امام جمعه کازرون در ادامه با بیان اینکه نکته تازه‌ای در این تحریم‌ها وجود ندارد افزود:‌ آمریکایی‌ها هر اقدامی می‌خواستند انجام دهند تا به امروز باید انجام می‌دادند اما تنها ابزاری که در دست دارند، ابزار فضاسازی جنگ روانی در داخل کشور است که این هم نتیجه‌ای برای آن‌ها در پی نداشت و مراسم باشکوه 13 آبان، آن را خنثی کرد.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: در این مقطع زمانی باید جریان‌های داخلی اختلاف‌های خود را کنار بگذارند و انسجام ملی را تقویت کنند تا جامعه به سمت دوقطبی شدن پیش نرود.


وی رفع مشکلات اقتصادی را از اولویت‌های دوره جدید عنوان کرد و گفت: با تمرکز بر اجرای اصول اقتصاد مقاومتی، دولت می‌تواند زیرساخت‌های اقتصاد کشور را برابر تحریم‌ها مستحکم سازد تا شاهد گشایش در معیشت مردم باشیم.


خرسند تصریح کرد: اثرگذاری روانی تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان بیش از اثرگذاری اقتصادی است تا بتواند از این طریق بر فکر و ذهن مردم تأثیر بگذارد و پشتوانه مردمی نظام را کمرنگ بکند اما اگر دولت به اجرای اقتصاد مقاومتی و کمک به اقشار ضعیف جامعه جدی باشد، با گذشت زمان این تحریم‌ها بی‌اثر خواهند شد.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر ایران نفت خود را نتواند به فروش برساند هیچ کشوری هم نمی‌تواند از این منطقه نفت صادر کند افزود: بیشترین سواحل و تسلط بر خلیج‌فارس ‌را ما در اختیار داریم و اگر از مزایای موقعیت طبیعی و جغرافیایی‌مان بهره‌مند نشویم، سایر کشورها هم بهره‌مند نخواهند شد و ابزار آن را داریم و اگر لازم شد، اعمال قدرت هم می‌کنیم و علت اینکه چند کشور را معاف کردند به همین دلیل است.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب