دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 14:00

افشاگری آشنا درباره 4 رسانه و تغییر ناگهانی منشا ریزگردها در دولت روحانی

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری در امور فرهنگی و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما شب گذشته به مناسبت روز خبرنگار در گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دو حضور یافت و درباره موضوع« رابطه رسانه با حکومت» سخن گفت.
کد خبر : 32336

به گزارش خبرگزاری آنا،حسام الدین آشنا در پاسخ به سوال مجری برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری مبنی بر «برخورد غیرمنصفانه مقامات دولتی» با اهالی رسانه گفت: آنچه برای دولت مهم است تکریم خبرنگاران و پاسخگویی به آنهاست. رابطه دولت با رسانه‌ها رابطه‌ پیچیده‌ای است و به نظر من دولت بیشترین فضا را به رسانه‌ها و بخصوص رسانه‌های بزرگ و قدرتمند داده است تا بتوانند اعمال دولت را مورد قضاوت قرار دهند. حجم بالای انتقادت از این دولت هم شاهدی بر این ماجراست.


آشنا در پاسخ به مجری برنامه که انتقاد را امری طبیعی برای دولت‌های قبل دانست، نیز گفت:خیر؛ در مورد آن دولت‌ها (دولت‌‌های نهم و دهم) اینطور نبوده و حتی روال معکوسی هم داشته است. به طور مثال ما در مرکز تحقیقات استراتژیک تحقیقی در مورد اخبار منتشر شده درباره ریزگردها انجام دادیم. از سال 1387 تا 93 ما 4 رسانه را بررسی کردیم که نامی از آنها نمی‌برم. این رسانه‌ها از سال 87 تا 92 یک نوع برخورد با مساله ریزگردها دارند و عمدتا بیان می‌کنند منشا ریزگردها خارجی است. اما از نیمه دوم سال 92 به بعد بیشتر منشا داخلی ریزگردها مورد توجه این رسانه‌ها قرار می‌گیرد تا منشا خارجی . این هم نوعی رابطه رسانه‌ها با دولت است به این معنی که اگر من از دولتی خوشم نیاید می‌توانم منشا ریزگردها را عوض کنم.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته