دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1397 - 13:36
حسن‌پور عنوان کرد:

آگاه‌سازی فرهنگی قشر جوان گامی مؤثر در برابر تهدیدات نرم دشمن

عضو هیأت علمی و رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، آگاه‌سازی فرهنگی قشر جوان را گامی مؤثر در برابر تهدیدات نرم دشمن دانست.
کد خبر : 323355
IMG_0942.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، رضا حسن‌پور صبح امروز در نشست اهمیت توجه به  پدافند غیرعامل و  لزوم توجه جوانان به این مقوله در واحد رشت عنوان کرد: پدافند غیرعامل به معنای مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها به‌منظور کاهش آسیب‌پذیری در هنگام مواجه با بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی است به‌گونه‌ای که با انجام آن می‌توان از واردشدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و نظامی و غیر نظامی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات را به حداقل رساند.


وی ادامه داد: انسان از زمانی که بر روی کره خاکی زمین پانهاد با مقوله پدافند غیرعامل آشنا بوده و با استفاده از این روش به شکل‌های مختلف از خود حفاظت می‌کرد. مشهورترین پدافند غیرعامل، غزوه خندق به فرمان سلمان فارسی بود که با وجود تعداد کم یاران مسلمان و دشمنان زیاد، اسلام پیروز شد.


حسن‌پور از پدافند غیرعامل به عنوان ابزاری که در مقابل تهدیدات نرم دشمن به خوبی می‌تواند مقابله کند یاد کرد و افزود: متأسفانه دشمنان انقلاب، فرهنگ و جوانان کشور را نشانه گرفته‌اند و در این راستا باید مقابل این هجمه‌ها روش‌های صحیح و‌ پرکاربردی اتخاذکنند  تا از اثرات مخرب آن جلوگیری شود و لازمه آن نیز آگاه‌سازی فرهنگی قشر جوان و انتقال تجارب و آموزه های ملی و دانشگاهی و شناخت تهدیدات دشمن  است.


مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خطاب به قشر دانشجوی حاضر در جلسه گفت: با توجه به اینکه در عصر جدید نیاز است دانشجویان اطلاعاتی را کسب کنند؛ بنابراین استفاده از فضای مجازی بسیار کار پسندیده‌ای است؛ اما باید بیاموزند که چگونه از فضای مجازی درست استفاده کنند و چشم و گوش بسته، اطلاعات آن را نپذیرند و روی اطلاعات و مطالب آن تفکر و تعقل کنند.


به گزارش آنا، به مناسبت هفته پدافند غیر عامل، مانور امداد و نجات به همت کانون دانشجویان هلال احمر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.


 این مانور با هماهنگی روابط عمومی دانشگاه و به همت حوزه دانشجویی فرهنگی این واحد دانشگاهی و با حضور جمعی از مسئولان در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد و امدادگران با انجام  مانورهایی در خصوص زلزله، تخلیه اضطراری، حمل مصدوم، صعود و فرود از ارتفاع و اطفای حریق به اجرای نمایشی این عملیات پرداختند.


مانور امداد و نجاتمانور امداد و نجات


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته