دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 13:43
معاون مالی اداری شهرداری تهران در نشست خبری:

شهرداری امسال 5 درصد کسری بودجه دارد/ طلب 5 هزار میلیاردی شهرداری از دولت

معاون اداری مالی شهرداری تهران از طلب 5 هزار میلیاردی شهرداری از دولت خبر داد و گفت: این طلب در ردیف‌های مختلف است که امیدواریم تا پایان امسال به شهرداری پرداخت شود. با این حال شهرداری امسال 5 درصد کسری بودجه دارد.
کد خبر : 32331

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا قدرت گودرزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: از سال 87 تا 93 شهرداری تهران حدود 5 هزار و 375 میلیارد تومان از دولت طلبکار است که 4 هزار و 816 میلیارد تومان از آن به بخش حمل ونقل عمومی مربوط می‌شود.


وی افزود: در بحث تخفیفات بافت فرسوده نیز شهرداری تهران حدود 404 میلیارد تومان از دولت طلب دارد.


وی اضافه کرد: همچنین در بحث جرائم در 4 سرفصل حدود هزارو 182 میلیارد تومان دولت بایستی به شهرداری پرداخت کند و در جرائم رانندگی 386 میلیارد تومان و در مجموع 5 هزارو 375 میلیارد تومان از سال 87 تا پایان سال 93 بدهی دولت به شهرداری است که باید پرداخت می شده و امیدواریم این بدهی تسویه شود.


وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در خصوص کسری بودجه شهرداری تهران در سال 94 و نحوه جبران آن گفت: در حال حاضر در بحث بودجه 5 درصد کسری داریم که امیدواریم این درصد با گذشت زمان جبران شود.


وی افزود: با تلاش دوستان و منابع درآمد پایداری که برای شهرداری ایجاد شده امیدواریم امسال هم مانند سال گذشته بتوانیم این کسری بودجه را جبران کنیم.


وی ادامه داد: تصور می‌کنم با برداشته شدن تحریم‌ها و ایجاد منابع درآمدی جدید امسال وضع بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.


گودرزی در ادامه سخنانش با بیان اینکه شهرداری تهران تا پایان سال 94 برنامه‌ای را برای همه معاونت‌های خود پیش‌بینی کرده است و در برنامه پنج ساله نزدیک به 102 هزار میلیارد تومان به برنامه معاونت مالی اختصاص یافته است، ادامه داد: خوشبختانه در سال 93 بدون انحراف این بودجه محقق شد و هزینه‌ها نیز تحقق پیدا کرد امسال هم در چارچوب برنامه معاونت در حال حرکت هستیم.


وی افزود: ثبت اعتبار پیش بینی شده در 5 ساله دوم نیز همان عدد است و 10 درصدی که نقدینگی بود به سال 94 انتقال یافت.


گودرزی ادامه داد: تا به امروز عملکرد مالی اقتصادی شهرداری تهران تنها با 5 درصد کاهش مواجه بوده و برنامه ها بدون هیچ انحرافی دارد دنبال می شود.


تلفیق بودجه شهرداری تهران تا سال 89 به شورای شهر ارائه شد


معاون مالی اداری شهرداری تهران در ادامه سخنانش از ارائه تلفیق بودجه شهرداری به شورای شهر خبر داد و توضیح داد: از سال 85 اقداماتی در این خصوص انجام شده بود اما کم کم ساماندهی شد و حساب‌های تلفیقی تا سال 89 به اعضای شورای شهر ارائه شده و گزارش تلفیق سال 90 و 91 نیز در دست اقدام است.


تفریغ بودجه شهرداری تا سال 93 به شورا ارائه شد


گودرزی در ادامه سخنانش از ارائه تفریغ بودجه شهرداری تهران در سال 93 خبرداد و گفت: گزارش سال 92 تصویب شد و گزارش سال 93 نیز به شورای شهر ارائه شده است.


مترو، اولویت شهرداری تهران


معاون مالی اداری شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه اولویت برنامه‌های شهرداری تهران توسعه و نگهداری مترو است افزود: گرچه قبل از آن بحث حقوق مزایا نگهداری و رفت و روب در اولویت است اما مترو اولویتی است که باید با برنامه ای زمان‌بندی شده و منظم به آن رسیدگی شود و در حال پیگیری است.


وی افزود: در همین زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و کارهای اجرایی مناسبی انجام شده و اعتبارات لازم نیز پیش بینی شده است.


وی گفت: پس از پروژه‌های تمام شده پروژه‌هایی که تا 50 درصد پیشرفت داشته‌اند در اولویت قرار می‌گیرند.


وی افزود: از سال 65 که استارت ایجاد مترو در تهران زده شده است تا کنون 83 کیلومتر خط مترو و تا سال 94 قریب به 132 کیلومتر مترو ساخته شده یعنی در حدود 10 سال 18 کیلومتر تونل برای مترو احداث شده و ایستگاه ها و تشکیلات آن نیز ساخته شده است.


گودرزی ادامه داد: مردم ما امروزه با شرایط محیط زیست و مهندسی ترافیک آشنایی کامل دارند و در جریان مشکلات شهر تهران هستند و بنابراین با تدبیر شهردار تهران قصد داریم با توسعه مترو این مشکلات را رفع کنیم.


آغاز پرداخت دیون پیمانکاران و املاک


گودرزی در ادامه از پرداخت دیون پیمانکاران توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت: قصد داریم با برنامه‌ای حساب شده که از 4 ماه قبل بررسی‌های آن آغاز شده است و امسال به آن ورود پیدا کردیم دیون املاک و پیمانکاران را به صورت نقد و غیر نقد بپردازیم.


وی افزود: کمیسیونی به نام حل اختلاف در این خصوص داریم که کار شفاف کردن حساب و کتاب‌ها در آن انجام می‌شود هر چند امسال قدری شرایط فرق می‌کند و کمی مشکلات مالی داریم اما برنامه‌های ما در این خصوص به صورت منطقی در حال پیشروی است و آغاز پرداخت مطالبات پیمانکاران و املاک را در دستور کار قرار داده‌ایم.


وی افزود: یکی از اولویت‌های کاری ما شفاف سازی مالی و کسب رضایتمندی مردم است و تا به امروز برنامه‌های ما در این خصوص به خوبی اجرا شده و برنامه سال 93 نیز تهیه شده و با اعتباری که دیده شده در املاک تا سقف زیر 400 میلیون تومان به صورت نقد و بالاتر از آن به صورت غیر نقد پرداخت می‌شود.


گودرزی گفت: در بحث پرداخت دیون پیمانکاران نیز زیر 300 میلیون تومان به صورت نقد و بیشتر از آن به صورت غیر نقد پرداخت خواهد شد.


معاون مالی اداری شهرداری تهران در ادامه گفت: امسال 800 میلیارد تومان برای پرداخت دیون پیمانکاران و املاک در نظر گرفته شده است و امیدواریم تا پایان سال 94 پرداخت شود البته این پرداخت استمرار دارد.


گودرزی اظهار کرد: همچنین در سال 93 دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و مسکوک در نظر گرفته شده است که هزار میلیارد تومان از اوراق مشارکت صرف مترو خواهد شد و اوراق مسکوک نیز در حال پیگیری است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کسری بودجه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته