دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1397 - 09:59
وزیر کشور:

مردم محور اصلی پدافند غیرعامل هستند

وزیر کشور گفت: مردم محور اصلی پدافند غیرعامل هستند و برای امنیت جامعه و تقویت پدافند غیرعامل باید مشارکت مردم را افزایش داد
کد خبر : 323253
_HZS9781.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در هفتمین همایش ملی پدافند غیرعامل که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد گفت: از همه دست‌اندرکارانی که در راهپیمایی اربعین کمک کردند تا این مراسم بزرگ سیاسی و فرهنگی خوب برگزار شود تشکر می‌کنم و ما باید تلاش کنیم این حرکت در سال‌های آینده رشد داشته باشد و این راهپیمایی امسال ۴۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که این راهپیمایی منتهی به وحدت بین دنیای اسلام می‌شود.


وی ادامه داد: خود عتبات عالیات در جریان اربعین یک رویداد بزرگ جهانی بود و آن‌هایی که از اسلام کینه به دل دارند از پخش گزارش‌های مربوطه خودداری می‌کردند و رسانه‌های خارجی که در این راهپیمایی حضور داشتند به بازتاب آن در فضای مجازی روی آوردند.


وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه نگاه ما به پدافند غیرعامل مبتنی بر توان بازدارندگی است افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی بخشی از پدافند غیرعامل است تا تهدیدات را خنثی کنیم و بزرگ‌ترین تهدیدی که امروز داریم انحراف افکار نسبت به اسلام است تا یک اسلام بدلی آمیخته به تروریست و وحشت ارائه دهند که داعش و جیش‌الظلم نمونه‌هایی از آن هستند.


رحمانی‌فضلی با بیان اینکه امروز در جامعه جهانی همه آن مکاتب و ایسم‌ها امتحان خود را پس داده‌اند گفت: اما بشریت به جایی رسیده است که به نوعی بی‌توجهی نسبت به نظریات رسیده و بیشتر مادی‌گرا شده‌اند و فکر می‌کنند که انسان آمده فقط بخورد و بخوابد اما حقیقت انسان جستجوگر و رسیدن به غایت حقیقت است که حوزه این غایت، عقل بشری است و همه فرهیختگان به این نتیجه رسیده‌اند که تفکرات ماتریالیستی برای زندگی انسان مفید نیستند.


وی با بیان اینکه سوسیالیسم و لیبرالیسم رسماً فروپاشیده است تصریح کرد: ما معتقدیم آن تفکری که منشأ آن خیر مطلق باشد می‌تواند برای انسان مفید باشد و آن اسلام ناب محمدی است که در اینجا پدافند غیرعامل باید برای تقویت ارزش‌های دینی و انقلابی می‌تواند عطش نفس جستجوگر انسان‌ها را برطرف سازد و پدافند غیرعامل باید تهدیداتی که متوجه دین و باور مردم می‌شوند را خنثی کنند.


وی ادامه داد: مردم محور اصلی پدافند غیرعامل هستند و برای امنیت جامعه و تقویت پدافند غیرعامل باید مشارکت مردم را افزایش داد تا همین مردم از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع کنند که نمونه صیانت از انقلاب همین مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان بود که نقش پدافندی بازی کرد.


وزیر کشور با بیان اینکه پاسخ به مردم و انجام دِین به آن‌ها جلب رضایت آن‌هاست گفت: اگر رضایت‌مندی مردم نباشد در حوزه پدافند غیرعامل به مشکل می‌خوریم و باید برای رضایت‌مندی آن‌ها باید مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و همه نهادهای اقتصادی باید فکرشان متمرکز این موضوع باشند.


وی با بیان اینکه در این یک سال اخیر با ناآرامی‌هایی روبه‌رو بودیم گفت: نباید از این ناآرامی‌ها به راحتی گذر کنیم و باید تحلیل درستی از آن‌ها داشته باشیم و به راحتی از آن‌ها نباید بگذریم تا مارکسیست‌ها و لیبرالیسم‌ها و سلطنت‌طلبان فرصت جولان دادن نداشته باشند و این هم یکی از موضوع‌های مهم پدافند غیرعامل است. هر کسی در حوزه اهمیت پدافند غیرعامل شک دارد ما حاضریم به آن‌ها توضیح دهیم که این حوزه چقدر در امنیت کشور و حفظ امنیت فردی و اجتماعی و امنیت زیرساختی تأثیر دارد.


وزیر کشور با بیان اینکه بدون امنیت نمی‌توانیم کاری کنیم گفت: عقل می‌گوید باید برای حفظ امنیت، پیشگیری و پیش‌بینی داشته باشیم که وقتی می‌گوییم در مسیر گسل خانه نسازند و یا در حاشیه رودخانه‌ها مسکن نسازند این مصداق پیشگیری است و پیش‌بینی است.


وی تصریح کرد: چون کشورمان در معرض انواع تهدیدات بوده است باید برای نقش پدافند غیرعامل اهمیت قائل باشیم و وقتی اتفاقی مثل سیل و زلزله و سایر تهدیدات رخ می‌دهند اولین تماس ما با پدافند غیرعامل است تا برای تأمین امنیت و بازگرداندن آن سریع عمل کنیم و به ملتمان امنیت خاطر بیشتری دهیم.


انتهای پیام/۴۰۷۹/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته