دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1397 - 07:55
عضو فراکسیون امید مجلس:

شورای شهر تهران در انتخاب شهردار نگاه به درون داشته باشد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: شورای شهر تهران باید در انتخاب شهردار نگاه به درون داشته باشد و از نیروهای توانمند بهره بگیرد.
کد خبر : 323202

قاسم میرزایی‌نکو در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا درباره اهمیت جایگاه شهرداری تهران اظهار کرد: انتخاب شهردار تهران از اختیارات شورای شهر است که باید بنشینند و به یک جمع‌بندی در مورد ویژگی‌های شهردار کلانشهر تهران برسند.


وی با بیان اینکه تهران شهری استثنایی است که مسائل و مشکلات خاص خود را دارد، تصریح کرد: کسی که  مسئولیت شهرداری تهران را برعهده می‌گیرد باید قدرت آن را داشته باشد که هماهنگی میان تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی را حتی فراتر از شهر تهران برقرار کند. 


نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهردار تهران فقط نباید شهرداری کند، بیان کرد: تهران نمونه‌ای از یک کشور است که دستگاه‌های مهم اداره کشور در آن قرار دارند و به نظرم هر جوانی نمی‌تواند چنین مسئولیتی را بر عهده بگیرد، اما شورای شهر باید به سمتی برود که در این زمینه نیرو تربیت کند تا در سال‌های آینده به چنین مشکلاتی بر نخورد.


میرزایی‌نکو با انتقاد از اینکه شورای شهر نگاه به درون ندارد، گفت: ما شهردارهای منطقه و معاونان شهردار توانمندی داریم که کارنامه قابل قبولی دارند و باید شورای شهر به آنان توجه کند.


 عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: شهرداری کار سیاسی صرف نیست، ممکن است گوشه‌ای از آن به سیاست مربوط باشد، ولی کار اصلی شهردار تهران خدمت‌رسانی است و اهمیتش از آن جهت است که به طور مستقیم با مردم و زندگی آنان مربوط است که اگر این حوزه آسیب ببیند، خلأ آن به این راحتی‌ها رفع شدنی نیست.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته