دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات تازه از مذاکرات تجاری با ایتالیایی‌ها

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا با اشاره به اینکه ایتالیا جزو کشورهایی است که بعد از توافق هسته‌ای دچار هیجان نشد، گفت: با از سرگیری تعاملات تجاری ایران و ایتالیا، خسارت 7 میلیارد یورویی ناشی از کاهش روابط به دلیل تحریم‌ها به سرعت جبران خواهد شد.
کد خبر : 32309

احمد پورفلاح در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با اشاره به اینکه در سفر اخیر هیات ایتالیایی به ایران راهکارهای مناسبی برای ازسرگیری تعاملات تجاری دو کشور برنامه‌ریزی شد، ادامه داد: در سفر اخیر هیات ایتالیایی، بخش دولتی ما نسبت به بخش خصوصی بیشتر منتفع شد، ولی بخش خصوصی نیز از این دیدار بی‌بهره نبود.


وی با اشاره به اینکه مشکلات بیمه‌ای از جمله مشکلاتی بود که در این سفر مرتفع شد، گفت: در این سفر یادداشت تفاهمی میان وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران و شرکت بیمه «ساچه» ایتالیا امضا شد که با اجرایی شدن آن یک بانک ایتالیایی اعتباراتی را برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی ایران تامین و شرکت ساچه این اعتبارات را بیمه می‌کند.


این عضو اتاق ایران با اشاره به اینکه ایتالیا جزو اولین شرکای تجاری ما بوده است، اضافه کرد: این کشور تنها کشور اروپایی بود که بعد از تحریم‌ها تراز تجاری مثبتی با کشور ما داشت.


به گفته پورفلاح با بازگشایی راه‌های تجارت ایران و ایتالیا در زمینه‌های دیگری همچون صنعت توریسم، شاهد تغییراتی چشمگیری در مبادلات تجاری دو کشور خواهیم بود.


وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه ایتالیا دارای شرکت‌های سایز کوچک و متوسط است، قطعا تعاملات تجاری دو کشور پر رونق خواهیم بود.


پور فلاح در پاسخ به این سوال که آیا در زمینه خودرو هم رایزنی‌هایی با این هیات انجام گرفت، گفت: در این مورد رایزنی‌هایی در جهت صادرات قطعات و واردات خودرو صورت گرفته است.


رئیس اتاق ایران و ایتالیا با اشاره به اینکه ایتالیا در طراحی خودرو پیشگام است، گفت: در زمینه خودروهای لوکس مانند «فراری» که نه بازاری در ایران دارد و نه قادر به واردات این نوع خودروها هستیم فعالیتی نخواهیم داشت، ولی در زمینه طراحی خودرو از کشور ایتالیا کمک گرفته و تنوع در محصولات داخلی را بالا می‌بریم.


رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا اظهار کرد: شرکت‌های ایتالیایی ترجیح می‌دهند به جای معامله با کشورهایی که دارای تکنولوژی ضعیف هستند، با ایران که گزینه مناسب‌تری است وارد معامله شوند.


پور فلاح ادامه داد: در زمان تحریم نیز ایران به صورت مویرگی صادرات قطعات خودرو را ادامه داد، ولی با گشایش صورت گرفته در زمینه صادرات قطعات نیز پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت.







انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته