دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1397 - 11:10
نیلی احمدآبادی خبر داد:

اعطای بورس آموزشی به دانشجویان اسپانیا

رئیس دانشگاه تهران از اعطای بورس آموزشی در رشته ایران‌شناسی به دانشجویان اسپانیایی خبر داد.
کد خبر : 322943

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمود نیلی احمدآبادی صبح امروز در هشتمین کنگره ایران‌شناسی اسپانیا در دانشگاه تهران اظهار کرد: سالهاست صحبت از دهکده جهانی می‌کنیم، یعنی اینکه دیگر مرزی وجود ندارد. اکنون به واسطه تکنولوژی ارتباطات و حمل‌ونقل مرزها ارزش خود را از دست داده‌اند. 


وی ادامه داد: البته از بین رفتن مرزها باعث رشد علمی و شناخت کشورها از یکدیگر  بیشتر شود.


رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت فرهنگ‌های مختلف گفت: در چندین دانشکده به امر آموزش زبان‌های مختلف و شناخت کشورها می‌پردازیم. 


نیلی احمدآبادی بیان کرد: دانشکده‌های علوم سیاسی، مطالعات جهان و زبان و ادبیات جهان دانشجویان زیادی در رشته‌های مطالعاتی کشورهای مختلف دارند. 


وی با اشاره به سابقه طولانی ایران و اسپانیا گفت: همواره روابط خوبی بین دو کشور حاکم بوده است. در عصر حاضر اسپانیا به عنوان کشور توسعه‌یافته و عضو اتحادیه اروپا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 


رئیس دانشگاه تهران گفت: ایران‌شناسی و تحولات ۴۰ سال ایران، انگیزه زیادی برای مطالعه ایران ایجاد کرده است و سالانه دانشجویان خارجی زیادی جذب رشته‌های ایران‌شناسی شده است.


وی بیان کرد: هیچ کشور توسعه‌یافته بدون اتکا به علم نمی‌تواند فعالیت کند، به همین دلیل نقش دانشگاه‌ها بسیار مهم است. دیپلماسی علمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این یعنی توسعه روابط علمی با کشورهای مختلف است. 


وی بیان کرد: دانشگاه تهران در این زمینه بسیار فعالانه عمل می‌کند، ایران و اسپانیا نیز باید از فرصت به وجود آمده برای گسترش فعالیت‌های علمی استفاده کنند. ما آماده‌ایم با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تعدادی دانشجوی اسپانیایی را بورس کنیم. 


نیلی احمدآبادی افزود: ممکن است این فعالیت‌ها اندک باشد، اما به‌زودی شاهد تأثیر این فعالیت‌ها در اسپانیا خواهیم بود.


انتهای پیام/۴۰۴۰/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته