دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حسینی:

سازمان عتبات برای رفاه مردم کار می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم گفت: سازمان عتبات برای رفاه مردم در خارج از مرز‌ها کار می‌کند.
کد خبر : 322759
photo_2018-11-02_19-40-59.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا برنامه «نشان ارادت»، شامگاه جمعه میزبان سه تن از فعالان عرصه سیاسی و اجتماعی بود. مصطفی کواکبیان در این برنامه با اشاره به اینکه در منطقه سمنان به دنیا آمده است، از هیأت‌های زمان کودکی‌اش گفت و اظهار کرد که دلش برای حال و هوای محرم آن دوران تنگ شده است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام حسین (ع) از ما به‌عنوان شیعیان می‌خواهد تا مجالس اسلامی با خصوصیات واقعی‌‌اش احیا شود. یک جمله معروفی است که می‌گوید ان الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاء، یعنی اگر امام حسین (ع) نبود اسلامی نیز به این معنا وجود نداشت.


وی ضمن تشکر از سازمان عتبات عالیات بابت اقدامات و خدماتی که در این سال‌ها انجام داده‌اند، گفت: در جریان تمام کارهای انجام شده برای عتبات مقدسه هستم و باید این را بگویم که مردم ایران عاشق امام حسین (ع) هستند و هر کاری از دستشان برآید برای بارگاه این حضرت انجام خواهند داد.


کواکبیان در پایان از دست‌اندرکاران برنامه نشان ارادت تشکر کرد.


سید‌محمد حسینی نیز در این برنامه حضور داشت و گفت: در کودکی، امام حسین (ع) را به‌عنوان شهید کربلا و کسی که در مقابل یزید ایستاد به ما معرفی می‌کردند، اما وقتی بزرگ‌تر شدیم تازه بزرگی قیام عاشورا و ایستادگی امام حسین (ع) در برابر ظلم را فهمیدیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم درباره این تفکر که برخی در فضاهای مجازی ایجاد کرده‌اند که بهتر است این پول نذری‌ها در جای دیگری خرج شود، توضیح داد: این نذری‌هایی که هرساله در ایام محرم داده می‌شود کار دلی خود مردم است. شیعیان عراق را ببینید که با چه عشقی هر سال ذخیره یک سالشان را در راه مسافران اربعین نذر می‌کنند.


حسینی درباره مخارج سازمان عتبات در راه توسعه عتبات مقدسه نیز بیان کرد: مخارجی که در عتبات متبرکه می‌شود، در اصل جهت خدمات مردم خودمان است. هرساله بیشترین زائر در این کشور از ایران است. پس این سازمان جهت رفاه مردم ایران کار می‌کند.


پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور نیز در این برنامه حضور داشت و گفت: اولین سفر زیارتی که به کربلا داشتم، سال 1382 بعد از باز شدن راه کربلا بود. اولین چیزی که در این سفر به یادم افتاد، رفقایی بودند که در زمان دفاع مقدس در آرزوی سفر کربلا شهید شدند.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته