دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1397 - 14:21
استاد دانشگاه فنی:

دانشگاه فنی توانمندترین دانشگاه مهارتی کشور است

حسن زهی‌سعادت: دانشگاه فنی‌ از نظر مهارت محوری بسیار توانمند بوده و در طی سالیان گذشته با تربیت دانش‌آموختگان فنی، نقش مهمی در نظام آموزشی عالی ایفا کرده است.
کد خبر : 322717

حسن زهی‌سعادت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با تاکید بر ظرفیت‌های بالفعل دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای افزود: دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای از نظر مهارت محوری بسیار توانمند بوده و در طی سالیان گذشته با تربیت دانش‌آموختگان فنی، نقش مهمی در نظام آموزش عالی ایفا کرده است.


زهی‌سعادت که سابقه چندین سال تدریس در دانشگاه‌های مهارتی را دارد، با اشاره به نقش دانشگاه جامع علمی‌کاربردی ادامه داد: دانشگاه علمی‌کاربردی نیز از دانشگاه‌های مهارت محور بوده است که در نظام آموزش عالی ماموریتی یکسان با دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای را دارد، اما عدم وجود امکانات کارگاهی و ضعف در اجرای کلاس‌های عملی بخصوص در رشته‌های فنی یکی از نکات قابل توجه این دانشگاه به شمار می‌آید که در کیفیت آموزش نیز موثر است.


وی ادامه داد: تجمیع این دو دانشگاه به لحاظ تقسیم امکانات کارگاهی و آموزشی می‌تواند به سود دانشجویان و مدرسین دانشگاه جامع علمی‌کاربردی باشد.


این استاد دانشگاه گفت: از لحاظ جنبه‌های اجتماعی نیز باید توجه داشت که اغلب مخاطبین دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را شاغلین در بر گرفته، در حالی که قسمت اعظم دانشجویان دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای را فارغ التحصیلان هنرستان‌های فنی تشکیل می‌دهند. این موضوع در نوع خود می‌تواند حائز اهمیت و در کیفیت خروجی کلاس‌ها موثر باشد که نباید مغفول واقع شود.


زهی‌سعادت در انتها با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر کلان اظهار کرد: با عنایت به مأموریت یکسان این دو دانشگاه در نظام آموزش عالی کشور، با یک مدیریت برنامه‌ریزی شده و مدون از سوی مسئولین ارشد در بازه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نسبت به حفظ منابع دولتی و تقویت ماموریت مهارت محوری در این دو دانشگاه می‌توان خوش‌بین شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته