دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نقش هوش مصنوعی در آموزش عالی

هوش مصنوعی و واقعیت مجازی ساختار آموزش عالی آمریکا را تغییر می‌دهند.
کد خبر : 322680
a60bfc34082c8007a39cab0e7927da4d.jpg

به گزارش حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، تکنولوژی‌هایی مانند هوش مصنوعی و واقعیت مجازی به‌سرعت در حال گسترش فرصت‌های آموزشی و یادگیری در آمریکا هستند. این تکنولوژی‌ها همچنین راه‌های جدید و متفاوتی برای مسئولان مؤسسات آموزش عالی فراهم می‌کند تا نتایج و نمرات دانشجویان را ردیابی کنند.


از هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در آموزش عالی آمریکا استفاده‌های زیادی می‌شود، برای مثال از واقعیت مجازی برای آموزش و از هوش مصنوعی برای ردیابی موفقیت دانشجویان در مؤسسات آموزش عالی استفاده می‌شود. از این تکنولوژی‌ها همچنین برای انجام تحقیقات، آموزش به دانشجویان و ایجاد پردیس‌های دانشگاهی هوشمند استفاده می‌شود.


ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، تجربیات آموزشی را در اختیار دانشجویان می‌گذارند که انجام آنها در دنیای واقعی گران‌قیمت یا غیرممکن است. به کمک واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌توان تجربیات منحصر به‌فردی مانند کاوش درون یک سلول یا سفر به سیارات دور را برای دانشجویان فراهم کرد.


دانشگاه همیلتون از ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای آموزش آناتومی بدن انسان به هزار و 850 دانشجوی خود استفاده می‌کند. بدین ترتیب دانشجویان با استفاده از واقعیت مجازی، اندام‌های بدن انسان را شبیه‌سازی می‌کنند. این ابزار می‌تواند یادگیری دانشجویان را افزایش دهد.


برنامه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌توانند مهارت‌های نرم دانشجویان را نیز بهبود ببخشد. دانشمندان در دانشگاه پنسیلوانیا موفق به ساخت یک برنامه واقعیت افزوده به نام «فرست کلاس» شده‌اند. این برنامه به آموزگاران آینده اجازه می‌دهد که در یک کلاس درس مجازی با دانش‌آموزان شبیه‌سازی‌شده تمرین کند. این دانش‌آموزان مجازی مانند دانش‌آموزان واقعی رفتار می‌کنند؛ این برنامه به معلمان کمک می‌کند تا موقعیت‌های دشوار را مدیریت کنند.


انتهای پیام/4021/پ
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب