دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 10:53

گره‌گشایی از اعزام نیروی کار با توافق هسته‌ای

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی کشور با بیان اینکه کشورهای علاقه‌مند به جذب نیروی کار در زمان اجرای تفاهم‌نامه یا تمدید آن، مشکلات دیپلماتیک را پیش می‌کشیدند، گفت: کمیته بین‌المللی وزارت کار پس از توافق هسته‌ای فعال شده و مذاکرات برای اعزام نیروی کار را از سر گرفته است.
کد خبر : 32267

حسن کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه تاکنون بسیاری از کشورها به علت بحث هسته‌ای کشور برای جذب نیروی کار ایرانی در بازار خود بهانه‌گیری می‌کردند، افزود: در 3 سال گذشته 2 هزار و 500 نفر برای کار به استرالیا اعزام شده‌اند که این افراد حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی بوده‌اند.


وی با تاکید بر اینکه عمده نیروی کار ایرانی اعزام‌شده به خارج از کشور را تحصیل‌کردگان تشکیل‌ می‌دهند، تصریح کرد: همچنین در ماه گذشته دیداری با سفیر کره‌جنوبی داشتیم که در این دیدار درباره اعزام نیروی کار از ایران بحث و گفت‌وگو کردیم و قرار شد که این پیشنهاد برای بررسی بیشتر به مقامات کره‌ای منتقل شود.


کرباسی ادامه داد: آخرین آمار کاریابی‌ها از اعزام نیروی کار به خارج از کشور به 3 ماهه نخست امسال باز می گردد که در این مدت هزار و 100 نفر اعزام شده‌اند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.


رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی کشور درباره اعزام نیروی کار به آمریکا عنوان کرد: این کشور در حال پیاده کردن طرحی برای جذب نیروی مورد نیاز بازار کار خود از کل کشورهای جهان است و اکنون نیز اداره مهاجرت آمریکا وضع جذب نیرو را بر روی سایت خود اطلاع‌رسانی کرده است.


وی اظهار کرد: این طرح کلی است و تنها منوط به ایران نیست اما هنوز در جذب نیروی کار از ایران ابهام وجود دارد.


کرباسی خاطر نشان کرد: هنوز مشخص نیست که آیا آمریکا ویزای کار در اختیار نیروی کار ایران قرار می دهد یا خیر؟ که برای بررسی این موضوع مذاکراتی را با مسئولان این کشور داشته و منتظر پاسخ مقامات آمریکایی‌ هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته