دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیشکسوت داوری:

داور چند خطای مسلم کاشیما را نگرفت

پیشکسوت داوری گفت: داور چند خطای مسلم برای پرسپولیس را نگرفت اما بازیکنان هم فضای مسابقه را پرتنش می‌کردند، اما در کل به نظرم داوران خوبی انتخاب نشده بودند.
کد خبر : 322666
66.jpg

محمد فنایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره قضاوت داوران چینی در بازی پرسپولیس مقابل کاشیما گفت: به‌نظرم تیم داوری که برای این بازی انتخاب شده بودند خیلی مناسب نبود. داوران چینی به خاطر کم‌تجربگی، استرس بالایی در این بازی داشتند و نتوانستند خیلی خوب از پس قضاوت این بازی بربیایند. 


وی ادامه داد: البته به‌نظرم قضاوت آنها طوری نبود که کاملاً به ضرر پرسپولیس باشد. در دقیقه 60 گل دوم ژاپن می‌توانست آفساید نباشد و مورد قبول قرار بگیرد اما با این‌ حال دیدیم که کمک‌داور دوم آن را آفساید اعلام کرد.


پیشکسوت داوری اظهارکرد: پرسپولیس نماینده ایران بود و همه ما دوست داشتیم که در این مسابقه پیروز میدان شود، اما بازیکنان خودشان هم این بازی را دچار چالش کردند. متأسفانه شجاع خلیل‌زاده اخلاق را در بخشی از بازی از دست داد و دچار حاشیه شد، در صورتی‌ که بهتر بود بر روی مسائل فنی بیشتر تأکید می‌کرد. به‌نظرم این بازیکن خودش عامل اصلی انتقال استرس به تیم بود. او نیاز نداشت که درگیری به‌وجود بیاورد اما همان‌طور که گفتم تحت تأثیر جو و فضای مسابقه قرار گرفته بود. در مورد سیامک نعمتی هم من متوجه نشدم چرا داور کارت زرد دوم را به او داد که در نهایت منجر به اخراجش شد. البته همان‌طور که گفتم بازیکنان هم خودشان به این حواشی دامن می‌زدند و به‌نظرم در این بازی پرسپولیس مانند همیشه سرحال نبود.


فنایی تأکید کرد: قطعاً اگر بازیکنان صبورانه بازی می‌کردند، یکی از مهره‌های اصلی ما مانند نعمتی بی‌دلیل اخراج نمی‌شد. بازیکنان در 15 دقیقه پایانی خیلی درگیری به‌وجود آوردند و همین موضوع باعث شد داور نتواند بازی را خوب مدیریت کند.


پیشکسوت داوری در مورد خطاهای پنجاه پنجاه که به‌ سود ژاپنی‌ها گرفته می‌شد خاطرنشان کرد: نباید همه تقصیرها را به گردن داوری بیندازیم چرا که بازیکنان هم عامل استرس و درگیری بودند اما داور چینی هم در نیمه اول چند خطای مسلم برای پرسپولیس را نگرفت و نمی‌توان منکر این قضیه شویم.  به نظرم داور شش‌دانگی برای این مسابقه انتخاب نکرده بودند. اصولاً چینی‌ها در داوری خیلی حرفی برای گفتن ندارند و انتخاب آنها برای این بازی مهم، کار درستی نبود. امیدوارم در بازی برگشت که البته کار پرسپولیس خیلی سخت است، داوران اردنی قضاوت خوبی داشته باشند.


انتهای پیام/4071/4057


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته