دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خورشید کاروان همچنان می‌درخشد

نمایش «خورشید کاروان» در بیست و هشتمین سال اجرای خود همچنان می‌درخشد.
کد خبر : 322607
_HZS2774.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نمایش «خورشید کاروان» در حالی این روزها در تالار وحدت اجرا دارد که بیست و هشتمین سال اجرای خود را سپری می‌کند. این نمایش به نویسندگی محمد حیادار و کارگردانی محمود فرهنگ است و در ایام محرم و صفر به روی صحنه می‌رود.


خورشید کاروان


خورشید کاروان با بهره‌گیری از داستان مشهور دیر راهب به واقعه پس از عاشورا می‌پردازد و بر‌اساس نمایش هیهات حیادار و با بازنویسی مهدی متوسلی است. این نمایش در کشورهایی از جمله انگلیس، هلند، امارات و شهرهای مختلف ایران اجرا شده است.


خورشید کاروان


خورشید کاروان


در این نمایش جلیل فرجاد، فرهاد بشارتی، محمود راسخ فر، اسدالله بابایی، مهدی امینی، سید محسن موسوی‌خواه، سید حسین انتظار، محمد طاهر، اسماعیل ساری و مهدی حسین‌زاده بازی دارند. پیش از این زنده‌یاد انوشیروان ارجمند به مدت ۱۲ سال نقش راهب مسیحی را در این نمایش بازی می‌کرد. این نقش‌آفرینی تا زمان فوت وی ادامه داشت. امسال به همین مناسبت مراسم نکوداشتی برای این هنرمند در نظر گرفته شد و از لباس نقش راهب مسیحی که در این مدت زنده‌یاد انوشیروان ارجمند بر تن داشت نیز رونمایی شد. پس از درگذشت زنده‌یاد ارجمند، نقش راهب مسیحی را جلیل فرجاد بازی می‌کند. 


انتهای پیام/4072/4046/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته