دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 10:37
رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با آنا اعلام کرد

شناسایی 100 بنای تاریخی و میراثی در تهران

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران حدود 100 بنای تاریخی و میراثی را در سطح شهر شناسایی کرده است اما نمی‌توان گفت که امکان مرمت همه این بناها وجود دارد.
کد خبر : 32259

عیسی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: در اصل رسالت شهرداری تهران مرمت بناهای تاریخی نیست و می‌تواند با هزینه‌ای که برای ساختمانی چند صد متری میراثی پرداخت کند، کار ساخت و بهسازی یا پیاده‌راه‌سازی دو کیلومتری را انجام دهد.


وی افزود: با این وجود اکنون چیزی حدود 100 خانه تاریخی میراثی را در سطح تهران شناسایی کرده‌ایم اما نمی‌توانیم بگوییم که این 100 بنا قابل مرمت است.


علیزاده با بیان اینکه اکنون سازمان زیباسازی به دنبال انعقاد قرارداد برای مرمت چند بنا در سطح شهر از جمله «موزه گمرک» و «قزاق‌خانه» است، ادامه داد: به زودی تفاهم‌نامه مربوط به مرمت این دو بنا به امضا خواهد رسید.


رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: برای مرمت بناها الزاما از ناظران سازمان میراث فرهنگی استفاده می‌شود چرا که شهرداری صلاحیت اینکه راسا در بناهای تاریخی دخل و تصرف داشته باشد را ندارد و بنابراین هر بنای تاریخی را که برای مرمت تحویل می‌گیرد در کنار مرمتی که می‌شود، تمامی اسناد و پرداخت‌های آن نیز از طریق تایید ناظر میراث فرهنگی انجام می‌شود.


به گزارش آنا، چندی پیش نیز معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد که شهرداری و سازمان زیباسازی که از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود، برای آنکه خدمتی به مردم ارائه دهند، بناهای تاریخی و میراثی شهر را تملک و آنها را مرمت کرده و در اختیار عموم قرار می‌دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته