دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1397 - 15:00
سرگئی لاوروف:

روسیه آماده توافق جدیدی با آمریکا است

وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی مذاکره با آمریکا برای رسیدن به توافقی جدید درباره جایگزین پیمان منع تولید موشک هسته‌ای خبر داد.
کد خبر : 322521

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف اظهار کرد که روسیه و آمریکا می‌توانند به پیمان جدیدی که جایگزین پیمان قبلی منع تولید و تکثیر موشک‌های میان برد هسته‌ای (INF) شود دست پیدا کنند و در این زمینه روسیه آماده چنین مذاکراتی است.


وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به موضع کشورش در کاهش تنش در جهان اضافه کرد: «روسیه متعهد به کاهش مخاطرات نظامی و امنیتی منطقه آتلانتیک است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.»


لاوروف بعد از دیدار با «توماس گرمینگر» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا به این نکته که حالا نوبت آمریکا است که جواب دهد آیا می‌خواهد به مذاکرات جدید و توافق تازه بپیوندد یا خیر اشاره کرد و گفت: «6 ماه آینده فرصت خوبی برای آغاز این فرآیند است.»


وی همچنین با اشاره به اینکه آمریکا به زودی از پیمان INF خارج می‌شود تأکید کرد: «ما بر آمادگی خود برای  مذاکره تأکید داریم اما همانطور که همه متوجه شده‌ایم، تصمیم آمریکا نهایی شده است و خروج آمریکا از این پیمان به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد. لاوروف در خاتمه تصریح کرد: «بااین‌حال روسیه آمادگی دارد تا به پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک START نیز متعهد بماند.»


به گزارش آنا، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته میلادی با اعلام آنکه روسیه بارها پیمان منع تولید و تکثیر موشک‌های میان برد هسته‌ای را نقض کرده است، تهدید کرد که از آن خارج می‌شود. دونالد ترامپ این اقدام را به دلیل حفاظت در برابر اقدام‌های روسیه و چین اعلام کرد.


انتهای پیام/4093


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته