دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 10:01

باراک اوباما: امکان بهبود روابط ایران و آمریکا وجود دارد

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی تاکید کرد که روابط سازنده میان تهران و واشنگتن می‌تواند یکی از نتایج جانبی توافق هسته‌ای اخیر باشد.
کد خبر : 32249

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، باراک اوباما در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان با بیان این مطلب افزود: در عین حال این مسئله اگر قرار باشد اتفاق بیافتد، به این زودی‌ها رخ نخواهد داد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود در این‌باره تصریح کرد: باید ابتدا مشکل هسته‌ای ایران حل شود. توافق به دست آمده در ماه گذشته توسط آمریکا و پنج قدرت جهانی دیگر به منظور لغو تحریم‌های اقتصادی ایران در ازای ایجاد محدودیت برای برنامه هسته‌ای این کشور، هدف مورد نظر برای ایجاد گزینه‌های بهتر در این زمینه را محقق کرده است.


اوباما در ادامه خاطرنشان کرد: حل مسئله هسته‌ای ایران این امکان را فراهم می‌سازد که مسیر گفتگوها با این کشور بر سر مسائل دیگر هموار شود، مسائلی مانند بحران سوریه.


رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آیا شرایط برای آغاز مذاکرات درباره موضوعاتی بسیار مهم مانند بحث درباره سوریه و توانایی همه گروه‌ها برای دستیابی به توافق بر سر تشکیل دولت انتقالی در این کشور و تلاش برای جلوگیری از گسترش قدرت داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، فراهم است؟ من اینطور فکر می‌کنم.


اوباما در پایان اظهار داشت: من فکر می‌کنم شرایط برای مذاکره در این‌باره با ایران فراهم است، اما این مسئله به این زودی‌ها رخ نخواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته