دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1397 - 10:46
عضو هیأت علمی دانشگاه:

بی‌تفاوتی مدیران زمینه‌ای برای بی‌مسئولیتی و دلسردی کارکنان است

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، بی‌تفاوتی مدیران در نگاه به کارکنان را زمینه‌ای برای بی‌مسئولیتی، دلسردی و منفی‌گرایی در روحیه و اخلاق آنان دانست.
کد خبر : 322470
IMG_6872.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، حمیدرضا قاسمی در نخستین نشست تخصصی با موضوع فرهنگ کار که به‌همت پژوهشکده مطالعات میان‌فرهنگی و با همکاری اداره مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی معاونت فرهنگی دانشجویی واحد اراک برگزار شد، بی‌تفاوتی مدیران در نگاه به کارکنان را باعث تضعیف فرهنگ مطلوب کار دانست و آن را زمینه‌ای برای بی‌مسئولیتی، سوء ظن، دلسردی، بی‌نشاطی و منفی‌گرایی در روحیه و اخلاق کارکنان بیان کرد.


وی گفت: باید به این مسئله به‌صورت ویژه توجه داشت و مانع از ایجاد و ترویج عمومی آن شد. باید رونق مشارکت‌گرایی کارکنان را افزایش داد؛ به‌گونه‌ای که تمام مسائل همگانی شده و همه افراد در حل و پاسخگویی به آن مشارکت داشته باشند. با بی‌تفاوتی و نبود احساس مسئولیت اجتماعی نمی‌توان تفاوت‌های فردی نیروها را به‌درستی شناسایی کرد.


مدیرگروه پژوهشی مطالعات نظریه‌های فرهنگی واحد اراک هم در این نشست با اشاره به سیاست علمی پژوهشکده مطالعات میان‌فرهنگی دانشگاه گفت: مسائل و آسیب‌های بنیادین فرهنگی - اجتماعی جامعه که بعضاً گریبان دانشگاه را گرفته، لزوماً از جنس دینی نبوده و فرهنگی هستند و باید در فضای گفتمان فرهنگی و از طریق تجارب و آرای محققان علوم اجتماعی مدیریت شوند.


فرهاد امام‌جمعه افزود: این گونه فضاهای علمی -گفتمانی می‌تواند در نحوه دید و نگرش بسیاری از کارگزاران به‌خصوص در محیط دانشگاه تأثیر مثبت داشته باشد و زمینه تحولات ارزنده و تازه‌ای را برای ارتقای بهره‌وری در جامعه فراهم کند.


در ادامه این نشست، دیگر عضو هیأت علمی واحد اراک نیز با بیان اینکه مدیران در سازمان‌های امروز مانند اربابان دیروز نیستند، گفت: آنان کارگزارانی هستند که می‌توانند در نقش تولید فرهنگ کار سازمان‌ها تأثیر به‌سزایی به‌جا بگذارند.


نادره نجفی‌زاده افزود: فرهنگ سازمانی مانند تیغ دولبه است که می‌تواند هم باعث انسجام و همبستگی اعضا و هم موجب تفرقه و اختلاف آنها شود؛ پس فرهنگ کار همچون سایر پدیده‌های بشری نیازمند مدیریت است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته