دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1397 - 19:58
صندوق بین‌المللی پول:

حفظ ثبات و ایستادگی در برابر تحریم اولویت اول ایران باشد

صندوق بین‌المللی پول به کشورمان توصیه کرد در برابر تحریم‌های آمریکا که رشد اقتصادی ایران را هدف قرار گرفته‌اند به دنبال حفظ ثبات اقتصادی باشد.
کد خبر : 322422

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، صندوق بین‌المللی پول از دولت ایران خواست تا سیاست‌هایی را با هدف حفظ ثبات اقتصادی طراحی و پیاده کند زیرا آمریکا قصد دارد تا با کاهش سطح فروش نفت ایران، رشد اقتصادی را هدف قرار دهد.


«جری رایس» سخنگوی صندوق بین‌المللی پول در این خصوص گفت: «از ایران خواسته شده تا برای مهلت مقرر در فوریه سال 2019، چهارچوب‌های تأمین مالی ضد پول‌شویی و ضد تروریسم خود را برای تطابق با استانداردهای بین‌المللی تقویت کند.»


رایس گفت: «آغاز دور جدید تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران باعث کاهش رشد اقتصادی از طریق کاهش صادرات نفت خواهد شد و ایران باید سیاست‌هایی را برای حفاظت از رشد اقتصادی و ثبات در نظر بگیرد.»


طراحی و پیاده‌سازی افزایش رشد اقتصادی بدون نفت و از طرف دیگر تلاش برای دور زدن تحریم‌های نفتی و قابل قبول نگه داشتنِ میزان صادرات نفت پس از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا در 4 نوامبر (13 آبان) در طولانی‌مدت می‌تواند به نفع اقتصاد ایران باشد.


در بحث تلاش برای ادامه صادرات نفت تلاش‌های خوبی صورت گرفته و کشورهای زیادی در حال مذاکره با آمریکا هستند تا معافیت برای واردات نفت از ایران دریافت کنند. عصر امروز بلومبرگ در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که هند و کره جنوبی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حوزه نفت معاف شدند. کشورهایی چون ترکیه، ژاپن و چین نیز از ادامه مذاکرات برای معاف شدن از تحریم‌ها خبر دادند.


این تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در بحث سیاست‌گذاری برای حفظ ثبات و افزایش رشد اقتصادی بدون نفت دولت منفعل بوده و شاهد نوسانات عجیبی در بازار به خصوص در روزهای نزدیک به اجرایی شدن تحریم‌ها بوده‌ایم.


انتهای پیام/4095/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته