دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 09:16

مقام تونسی: حدود 500 تروریست به تونس بازگشتند

مشاور امنیتی وزارت کشور تونس گفت که صدها عنصر مسلح تونسی که به گروه‌های مسلح در سوریه و عراق پیوسته بودند، به طور مداوم به کشور باز می‌گردند.
کد خبر : 3224

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «رفیق شلی» مشاور امنیتی وزارت کشور تونس در گفت‌وگو با روزنامه «المغرب» گفت: اطلاعات رسیده به وزارت کشور تونس نشان می‌دهد که آمار اجمالی تروریست‌های بازگشته از داعش به تونس حدود 500 نفر است.


وی در عین حال افزود: عملیات جذب نیروها از طرف شبکههای مظنون، به منظور جذب جوانان تونسی برای گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد. ما برای برچیدن این شبکه‌ها و حمایت از جوانان خود در مقابل آنها تلاش می‌کنیم.


«شلی» اظهار کرد: برخی از افرادی‌که پس از آموزش دیدن به وسیله گروه داعش در سوریه و عراق، به تونس بازگشته‌اند، اکنون در قالب هسته‌های خفته فعالیت می‌کنند و برخی از آنها در عملیات امنیتی اخیر کشور بازداشت شده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: این عناصر موجب تقویت گروه «انصار الشریعه» تونس شده‌اند که افکار افراطی مشترکی با این عناصر مسلح دارد. برخی از آنها با عناصر گروه ارتباطاتی دارند و برخی دیگر پس از بازگشت به تونس موفق شدند جوانان را تحت تاثیر قرار دهند و جذب کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تونس داعش سوریه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته