دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1397 - 17:28
منظری‌‌توکلی:

اخلاقیات و اعتقادات در عاشورا به اوج رسید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: تمام اسلام در حادثه عاشورا خلاصه می‌شود و در این حادثه عظیم اعتقادات، اخلاقیات و اجرائیات به اوج خود رسیده است.
کد خبر : 322399
IMG_0005 (1).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بافت، حمدالله منظری‌‌توکلی عصر امروز در نشست اندیشه‌ورزی کانون بسیج اساتید واحد بافت با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، اعتقادات، اخلاقیات و اجرائیات را سه بخش اصلی دین اسلام توصیف کرد و گفت: ریشه اسلام در اعتقادات است و اخلاقیات همچون تنه آن و احکام، شاخ و برگ آن است.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان افزود: اگر اعتقادات به موارد خوب گره بخورد، ثمره آن عقیده مناسبی است که شجره طیبه نام دارد و شجره طیبه درختی است که ریشه آن به خدا و مقدسات گره خورده و در غیر این‌صورت شجره خبیثه خواهد بود که ثمره مناسبی ندارد.


منظری‌توکلی به فضایل و رذایل به‌عنوان دو رکن اخلاقیات اشاره کرد و گفت: اگر اخلاقیات به موارد بد گره بخورد، جامعه متعفن و فاقد نور است که عطری ندارد.


وی افزود: اگر اجرائیات و رفتار و کردار ما مناسب باشد، اعمال ما در خور شأن این درخت تنومند است که ریشه در معنویات دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به حادثه عظیم عاشورا گفت: تمام اسلام در حادثه عاشورا خلاصه می‌شود و در این حادثه عظیم اعتقادات، اخلاقیات و اجرائیات به اوج خود رسیده است.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: عاشورا دو وجه تحلیه و تخلیه دارد که در وجه تحلیه شامل بعد حماسی و بعد عرفانی است و باید خوبی‌های عاشورا را دید و درس گرفت.


منظری‌توکلی با اشاره به اینکه روح پست، روح بزرگ و روح بزرگوار از انواع روح هستند، خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا را روح‌های پست به‌وجود آوردند و برای پست و مقام فرزند رسول خدا(ص) را کشتند و باید از روح پست دوری کرد.


وی اظهار کرد: در حادثه عاشورا روح بزرگوار در امام(ع) و یارانش فراوان دیده می‌شود که آن حماسه عظیم را به‌وجود آوردند که بعد از 14 قرن هنوز روشن‌گری می‌کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان  گفت: یکی از ابعاد عرفانی عاشورا عشق به خدا است که اگر در زندگی انسان بیاید، با هیچ چیز قابل معاوضه نیست و یاد خدا در حادثه عاشورا غوغا می‌کند.


وی نماز، به‌ویژه نماز اول وقت را یکی از درس‌های عاشورا بیان کرد و ادامه داد: صبر، توبه، تسلیم در برابر خدا و رضا از دیگر درس‌های حادثه عظیم عاشورا است.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تبیین حماسه 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی را ضروری دانست و تصریح کرد: اساتید بسیجی وظیفه دارند حماسه 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی را برای نسل جدید تبیین کنند.


منظری‌توکلی افزود: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواب‌های زیادی را در جنگ اقتصادی اخیر برای این نظام مقدس دیده‌اند که با هوشیاری همه و به‌ویژه استادان بسیجی نقش برآب خواهد شد و انقلاب اسلامی ایران با سربلندی از این جنگ بیرون خواهد آمد.


عضو هیأت علمی واحد کرمان با بیان اقدامات اخیر استکبار جهانی برای ضربه زدن به اصل نظام جمهوری اسلامی، افزود: بسیج اساتید و بسیج دانشجویی پیمان بستند که دست دانشگاه را بگیرند و این روزها که اسلامی‌ بودن دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش در حال شکل‌گیری است، ما نیز به این دو نهاد توجه ویژه داریم.


در ابتدای این نشست مسئول کانون بسیج اساتید واحد بافت نیز با تسلیت فرا رسیدن دهه آخر صفر، گفت: اربعین به‌عنوان یک حرکت جهانی، فراملی و فرا مذهبی که بیش از 66 کشور جهان در آن شرکت داشتند، نمادی است که شیعه سال‌ها منتظرش بود تا به‌عنوان قطعه‌ای از بهشت به جهانیان نشان بدهد.


حسین علی‌محمدی اربعین‌پژوهی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌ها و تحقیقات دانشجویی به این سمت را به‌عنوان کوچک‌ترین سهم دانشگاهیان از این فرآیند و رستاخیز دانست و افزود: امیدواریم این پدیده به حکومت جهانی حضرت ولیعصر(عج) منتهی شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: ana Ananews آنا کرمان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته