دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1397 - 11:51
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

واکنش به لغو اعزام شطرنج‌بازان به اسپانیا؛ سهل‌انگاری نکردیم

رئیس فدراسیون شطرنج به لغو اعزام ملی‌پوشان شطرنج به مسابقات جهانی اسپانیا واکنش نشان داد و گفت: برخلاف برخی اظهارات هیچ سهل‌انگاری از سوی فدراسیون صورت نگرفت.
کد خبر : 322294

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی شطرنج کشورمان مقرر بود شب گذشته برای حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا عازم این کشور شود، اما در آخرین دقایق اعلام شد که این سفر لغو شده است.


براین اساس به سراغ احسان پهلوان‌زاده رئیس فدراسیون شطرنج رفتیم تا دلایل لغو اعزام تیم ملی شطرنج کشورمان را به اسپانیا جویا شویم.


پهلوان‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا در خصوص اینکه ظاهراً اقدام دیرهنگام فدراسیون شطرنج در ارسال مدارک به سفارت اسپانیا در ایران دلیل لغو اعزام ملی‌پوشان به مسابقات جهانی بوده است، اظهار کرد: چنین چیزی نیست، اتفاقاً ما مدارک را به موقع به سفارت اسپانیا ارسال کردیم.


وی اضافه کرد: سفارت اسپانیا جدیداً سخت‌گیری می‌کند، آنها از ما خواستند تا نامه‌ای از وزارت امور خارجه گرفته و تحویل آنها دهیم که به دلیل کمبود زمان این امر محقق نشد.


رئیس فدراسیون شطرنج عنوان کرد: سه هفته قبل مدارک لازم را برای اخذ ویزا تحویل سفارت اسپانیا داده بودیم و تنها نامه وزارت امور خارجه مانده بود که آن را هم در آخرین دقایق از ما خواستند.


پهلوان‌زاده در پاسخ به این سؤال که در رسانه‌ها و فضای مجازی سهل‌انگاری فدراسیون شطرنج را دلیل لغو اعزام ملی‌پوشان به اسپانیا می‌دانند، بیان کرد: این موضوع را تکذیب می‌کنم، هیچ سهل‌انگاری از سوی ما صورت نگرفت. ما اقدام لازم را انجام دادیم اما همانطور که گفتم سخت‌گیری‌ سفارت اسپانیا ملی‌پوشان ما را از شرکت در مسابقات جهانی باز داشت.


وی با اشاره به اینکه مقرر شده است، تیم ملی شطرنج تا 10 روز آینده به مسابقات قهرمانی غرب آسیا در ازبکستان اعزام شود، یادآور شد: این مسابقات می‌تواند برای ملی‌پوشان شطرنج بسیار مؤثر باشد، چراکه شطرنج‌بازان خوبی در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.


رئیس فدراسیون شطرنج در پایان افزود: قطعاً مسابقات غرب آسیا برای ملی‌پوشان کشورمان چالش خوبی خواهد بود و آنها برای کسب بهترین نتایج پای به این رقابت‌ها می‌گذارند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته