دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 10:36
لیلا رجبی:

با این رکورد در المپیک مدال نمی‌گیرم/ از پاداش کمیته ملی المپیک تعجب کردم

بانوی المپیکی ایران اظهار کرد: شرکت در مسابقات داخلی کمکی به موفقیتم در المپیک ریو نمی کند.
کد خبر : 32229

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، لیلا رجبی که در مسابقات دو و میدانی جام کازانف قزاقستان توانست با پرتابی معادل 18.04 موفق به کسب سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو شد این روزها خود را آماده حضوری بهتر از دوره قبلی این بازی‌ها می‌کند.


وی در مورد اینکه اولین خانم ورزشکار در ایران است که توانست سهمیه المپیک ریو را به دست آورد به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «برای من اولین بودن مهم نیست، اینکه موفق شدم سهمیه المپیک را در نخستین مسابقه پس از سپری کردن دوران مصدومیتم به دست بیاورم مهم و با ارزش است.»


رجبی افزود:« نکته‌ای که خوشحالی‌ام را دو چندان می‌کند این است که امسال برای کسب سهمیه المپیک باید نسبت به دوره قبلی وزنه‌ام را بلندتر پرتاب می‌کردم چون حد نصاب تعیین شده افزایش یافته بود. خدا رو شکر که تلاشم جواب داد و توانستم پرتابی بیش از حد نصاب اعلام شده داشته باشم.»


پرتابگر کشورمان ادامه داد: «بهترین پرتاب من در حال حاضر کمتر از 19 متر است و برای آنکه بتوانم در المپیک ریو به مدال برسم باید پرتابم را حداقل 5 تا 6 متر افزایش دهم وگرنه همچون دوره قبلی المپیک دستم از رسیدن به مدال کوتاه خواهد ماند.»


رجبی با اشاره به پاداش 10 میلیونی کمیته ملی المپیک بیان داشت: «از مدیران این کمیته تشکر می کنم. برای نخستین بار بود که بابت کسب موفقیتی مهم به ورزشکاران و مربیان آنها پاداش داده می شد. من و مربی ام پیمان رجبی که شوهرم نیز هست انتظار دریافت 20 میلیون تومان جایزه را نداشتیم. این پول کمک زیادی به ما می کند تا در راه آماده سازی المپیک پیشرفت زیادی بکنم.»


وی افزود: «البته قرار است با حمایت کمیته ملی المپیک، فدراسیون ها 50 درصد حقوق ورزشکاران المپیکی و مربیان آنها را افزایش دهند. این قبیل حمایت ها برای من تازگی دارد و تصور می کنم مسئولان ورزش ایران قصد دارند با بالا بردن میزان حمایت خود از ورزشکارانش المپیک پرباری را برای ورزش ایران رقم بزنند.»


بانوی پرتابگر ایران خاطرنشان کرد: «امیدوارم با تلاش تمامی ورزشکاران راه یافته به المپیک، ایران بتواند سال آینده پرمدال ترین المپیک خود را تجربه کند. البته تمامی مسئولان ورزش باید به ما کمک کنند تا با شرکت در رقابت های مختلف تجربه لازم را برای حضوری موفق در برزیل کسب کنند. مسابقه دادن با کسانی که در المپیک حضور دارند، کمک می کند تا سطح ورزشکاران ایرانی بالاتر برود.»


رجبی با اشاره به پایین بودن کیفیت رقابت‌های لیگ دوومیدانی کشور عنوان کرد:« ما هر ساله در این مسابقات شرکت می کنیم اما امسال که قرار است برای المپیک آماده شوم حضور در این رقابت ها کمک زیادی به من نمی کند چون جایزه پرداختی آن خیلی کم است و حریفان شرکت کننده نیز نمی توانند کمکی به پیشرفتم کنند. امیدوارم فدراسیون دوومیدانی ورزشکاران راه یافته به المپیک را به مسابقات معتبرتری اعزام کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته