دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1397 - 10:40
دکتر طهرانچی:

تقویت نقاط مشترک اهل سنت و تشیع موجب گسترش الگوهای وحدت‌بخش است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به همایش بین‌المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت نوشت: تقویت نقاط مشترک اهل سنت و تشیع موجب گسترش الگوهای وحدت‌‌بخش است.
کد خبر : 322283
636714875596204655.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام دکتر محمدمهدی طهرانچی در پنجمین همایش بین‌المللی قیام تاریخ عاشورا از دیدگاه اهل سنت که صبح امروز در چابهار برگزار شد، توسط معاون فرهنگی و دانشجویی واحد زاهدان قرائت شد.


در ابتدای پیام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل‌بیت مکرمش که چراغ راه بشریت‌اند. حماسه عظیم حسینی حاوی پیامی روشن از آموزه‌های راستین اسلام است که اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر، احیای دین و ارزش‌های آن، عدالت اجتماعی و احیای سنت پیامبر (ص) از مهم‌ترین اهداف این واقعه بود که می‌توان این اهداف را در جهت آگاهی مردم نسبت به فلسفه زندگی تحلیل کرد.


در ادامه آمده است: حرکت امام حسین (ع) به بیان دیگر راهی برای احیای کرامت انسانی و توجه به پیمان الهی است که انسان در صورت عمل به این پیمان در مسیر هدایت قرار می‌گیرد. برگزاری پنجمین همایش قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت آن هم با کوشش ارزشمند مسئولان، دانشگاهیان و دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، نشان از بینش، آگاهی و مسئولیت‌پذیری جمعی است که بر مبنای عقلانیت به دنبال تقویت و ارتقای جایگاه وحدت و مودت اقوام و مذاهب هستند و جلوه زیبای نمایش این اتحاد زیر پرچم حماسه‌سازان عاشورا، مصداقی از حرکت رو به جلو به جهت معرفت‌افزایی و نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی خواهد بود.


در ادامه پیام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی عنوان شده است: بی‌تردید این حرکت بی‌نظیر دانشگاهی در شرایطی که دشمنان به دنبال اختلاف‌افکنی بین مسلمانان هستند، می‌تواند زمینه‌ساز تقویت ارزش‌های دینی، انسانی و الگویی تمام‌نما برای سایرین باشد که رمز موفقیت در وحدت است. استمرار چنین همایشی به لحاظ محتوایی و کیفی همچنین انعکاس و عملیاتی شدن آرا و اندیشه‌های این همایش در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند عامل مؤثری در خنثی‌سازی حرکت تکفیریان و تفرقه‌اندازان در داخل و خارج از کشور باشد.


در بخش دیگری از این پیام آورده شده است: با درک شرایط موجود مسلمانان، می‌توان با تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص) و با تقویت نقاط مشترک میان اهل سنت و تشیع بستر تقویت الگوهای وحدت‌بخش در سطح ملی و بین‌المللی را گسترش داد و آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) مبنای وحدت مسلمانان باشد، به‌راستی راه موفقیت جامعه اسلامی توجه به این آیه شریفه قرآن کریم است که می‌فرماید «واِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا».


در پایان آمده است: ضمن تقدیر و تشکر از همه بانیان و دست‌اندرکاران این حرکت عظیم، امیدوارم خیر و برکات آثار این همایش و تأثیرگذاری عارفانه و سلوک اخلاقی این جوهره بی‌نظیر هستی در تمامی عرصه‌های زندگی‌مان بیش از پیش رخ نماید و تأسی از فرهنگ غنی عاشورا مبدأ تحول جامعه علمی کشور و ذخیره‌ای برای تقویت وحدت مسلمانان باشد و به امید خداوند باری‌تعالی و با تأسی از الگوهای اخلاقی و ترویج سجایای معنوی و ارزشی انسجام جامعه اسلامی تقویت و ثمرات آن موجب غنای فرهنگی مردم ما خواهد شد.


انتهای پیام/4007/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته