دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1397 - 01:47
مدیر امور آب تهران خبرداد

آزادسازی 20 متر مربع از حریم رودخانه‌ای در پایتخت

مدیر امور آب تهران گفت: با تخریب پل‌های غیرمجاز واقع در رستوران‌های بستر رودخانه دربند، حدود 20 متر مربع از حریم رودخانه‌ای آزاد شد.
کد خبر : 322241
آزادسازی حریم رودخانه.jpg

علیرضا نیک‌نام در گفتگو با خبرنگار نفت و انرژی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه ساخت‌وساز در حاشیه رودخانه‌ها می‌تواند موجب آسیب رسیدن به محیط زیست و منابع آبی کشور شود، گفت: با تخریب پل‌های غیرمجاز واقع در رستوران‌های بستر رودخانه دربند پایتخت، حدود 20‌متر‌مربع از حریم رودخانه‌ای آزاد شد.


وی با اشاره به اینکه افرادی که می‌خواهند در حریم رودخانه‌های پایتخت اقدام به ساخت‌وساز کنند باید از شرکت امور آب تهران مجوز لازم را کسب کنند، گفت: اعطای مجوز به سازندگان در حریم رودخانه به‌شرطی است که شاهد هیچ‌گونه تعرضی به حریم رودخانه نباشیم.


نیک‌نام با بیان اینکه توقف کوتاه‌مدت یا بلندمدت در حاشیه رودخانه، خسارت‌های مالی و جانی فراوانی را ایجاد خواهد کرد افزود: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که دست‌اندازی به طبیعت و رودخانه‌ها توسط سوداگران به‌منظور کسب پول‌های هنگفت، می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور موجب وقوع اتفاق‌های ناخوشایند شود.


مدیر امور آب تهران اضافه کرد: حفاظت از منابع آبی پایتخت از مهم‌ترین وظایف پایتخت‌نشینان است زیرا در سال‌های گذشته شاهد کمبود منابع آبی در تهران بوده‌ایم.


انتهای پیام/ 4094/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته