دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 09:03
امام جمعه موقت قائم‌شهر:

نماد اخلاق والا را باید در دانشگاهیان جستجو کرد

امام جمعه موقت قائم‌شهر معتقد است که نماد اخلاق والا را باید در میان دانشگاهیان جستجو کرد.
کد خبر : 3222

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محمد حیدری در کرسی آزاداندیشی که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و با حضور هیئت رئیسه استادان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر برگزار شد، با تعریفی از دین، امر به معروف و نهی از منکر را عامل تثبیت دین در جامعه عنوان کرد و گفت: جامعه‌ای که در آن دین و فرهنگ حاکم باشد جامعه‌ای پویا، شاداب و خط شکن خواهد بود.


امام جمعه موقت قائم شهر با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری درخصوص فرهنگ گفت: فرهنگ مانند اکسیژنی است که در فضای زندگی انسان در جریان است و اگر جامعه‌ای از دین و فرهنگ برخوردار نباشد جامعه‌ای مرده در عرصه‌های اخلاقی، اعتقادی و احکام است.


حیدری با توجه به مبانی الهی و توحیدی تأکید کرد: نباید فرهنگ الهی و دینی را با تسامح و تساهل ادغام کرد. به فرموده خداوند کسانی که از رسول اکرم (ص) پیروی و اسلام ناب را تعقیب می‌کنند، باید نسبت به دشمنان بسیار تند و نسبت به یاران مهربان باشند.


حیدری خطاب به استادان و دانشجویان جلسه گفت: امام علی (ع) در وصیت نامه خود به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) فرمودند که به همه کسانی که وصیت نامه من به آنان می‌رسد اعلام می‌کنم با استعمار و استکبار مقابله کنند و خصم ظالمین باشند.


وی رابطه بین استاد و دانشگاه را نماد اخلاق دانست و با تأکید بر این نکته که اخلاق راه نجات بشریت است گفت: تجلی و نماد اخلاق والا را باید در میان دانشگاهیان جستجو کرد.


حیدری دوام شریعت را جز با امر به معروف و نهی از منکر ندانست و گفت: اخلاق عملی راه تسری بخشیدن امر به معروف و نهی از منکر است که در پیشگاه استادان، اعتلای اخلاقی و عاقبت بخیری را به همراه خواهد داشت.


حیدری گفت: معروف را باید با روشنگری مطالبه کرد و در بحث امر به معروف و نهی از منکر آنچه مهم است تبیین مبانی شریعت در قالب‌ها و روشهای درست و کار‌شناسانه به نسل دانشجو، استاد و کارکنان است همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند اگر به جوانان فرصت داده و اعتماد کنیم معجزه خواهند کرد.


.کرسی آزاداندیشی با پرسش و پاسخ درخصوص امربه معروف و نهی از منکر پایان یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته